čtvrtek 19. července 2012

O ptáčcích na dvoře i jinde

Z balkonu bytu, orientovaného jižním směrem, mám výhled nejen na komíny teplárny, ale do daleka i na budovu katedrály na Petrově a jiné vysoké městské stavby. Zblízka pak mi pohled nabízí dostatek zeleně. Vždy sleduji ptactvo, které se zde ukazuje. Nejlépe se daří kosům. Ti se uhnízdili v prostoru dvora a vyvedli zde i mladé. Vidět lze občas také sýkorky a vrabce. Ke svému překvapení jsem v neděli mohl sledovat i menší hejno vlaštovek, i jiné ptactvo, které ovšem nepoznám. To je ale opravdu výjimka. Dnešní město zřejmě ptactvu, dříve tak běžnému, moc nesvědčí. I tak obyčejný vrabec je docela vzácný.


V úterý jsem se ve Starém Lískovci zastavil v restauraci U nudle. Je to docela sympatické, příjemné místo. Nabízejí několik druhů piv. Zvolil jsem rakovnický Granát, speciální medové pivo 13°. Nelitoval jsem, pivo mi chutnalo, pěna úplně vzorově kroužkovala po stěně sklenice. To není jen nějaká legrační zmínka. S pivy se dost kouzlí, taktéž i s jejich pěnou. Taková pěna se zdá zprvu výrazná, velice rychle klesne a zmizí beze stopy. Kroužkování a chuť je ovšem do velké míry i věcí výčepního. I jinak kvalitní pivo může ve špatné restauraci zklamat.

Karel Daňhel, expert na vojenskou techniku na generálním štábu, zpracovával posudky k nákupu letadel CASA. Nedávno uvedl, jak na nákup tlačili politici a úředníci ministerstva obrany. Brzy poté, co o tom začal vypovídat na policii, přišel o bezpečnostní prověrku. Už dříve ho policie vyšetřovala také na podnět jeho manželky. Inu když je člověk v rozvodovém řízení, hodí se to jako na zavolanou. Nyní vyrukovali se zneužíváním nezletilé dívky, ta se však brzy přiznala, že si to vymyslela. Nedočetl jsem se zatím, kdo ji k tomu navedl. Připadá mi to vše jako v nějakém špatném filmu. Insider začne mluvit a čelí snahám o umlčení. Kde to žijeme?

Ve středu od rána ministr financí avizoval, že přijde s doklady usvědčujícími policejního presidenta. Počkal jsem si na televizní přenos a vyslechl si ty důkazy. Kalousek mával složkou s dokumenty a sebejistě tvrdil, že na počátku roku Lessy zaslal ministru vnitra dopis s požadavky na finance, z toho asi 17 milionů na auta Passat. Kubice v květnu dopis odeslal na ministerstvo financí, obratem mu přišla zamítavá odpověď. Tím byla věc ukončena. Za dalších pět týdnů mu prý Lessy v telefonu řekl něco ve smyslu – když vás mám, pane ministře, na drátě, tak potřeboval bych peníze na Passaty, 20 milionů. Tak toto má být Kalouskův důkaz. Já to vidím opačně. Proč by Lessy v náhodném telefonátu, dávno po zamítnutí požadavků na tuto věc, to opět takto hloupě otvíral? Navíc když tyto věci vyřizuje nikoliv policejní president, nýbrž ministr vnitra. Spíš mi to přijde jako Kalouskova pohádka.

Drzost těch panáků nezná mezí. Vše se omezuje, zdražuje se, ale oni si ke svým obrovským platům ještě bohatě přidávají. Ministr práce a sociálních věcí J. Drábek navrhuje, aby se plat ministrů, poslanců nebo senátorů vypočítával jinak než nyní. Ze státního rozpočtu má jít na jejich platy o 570 milionů korun ročně víc. Soudcům ale ani navrhované zvýšení nestačí. Chtějí vyšší nárůst mezd i z toho důvodu, že ke zmrazování platů u nich docházelo opakovaně bez ohledu na to, jestli se ekonomika nacházela v období růstu, nebo propadu. Chudáčci, pracují skvěle a opravdu jsou peněz potřební. Důchodce s devítitisícovým důchodem se asi při takové argumentaci rozplyne blahem. Politici prý za nic nemohou, vše se svede na Ústavní soud. „Vláda nemůže neakceptovat nález Ústavního soudu. Pokud se vám nález Ústavního soudu nelíbí, mně prosím pěkně také ne. Ovšem vždycky má někdo to konečné slovo. V tomto případě je to Ústavní soud a vláda nemůže dělat nic jiného než nález respektovat,“ vysvětlil nám to polopatě Kalousek. „Je to vynucený krok, který bychom nedělali, kdyby nebylo rozhodnutí Ústavního soudu,“ vysvětlil moudře i předseda vlády. Na tyto plky odpověděl představitel Ústavního soudu: „My jsme nerozhodovali ani o svých platech ani o platech jiných ústavních činitelů,“ uvedl pro ČRo předseda Ústavního soudu P. Rychetský. Co si o tom máme myslet? Pěkně vybarvení ptáčci! Je to prolhaná sebranka, která se stará jen o své blaho.

Žádné komentáře:

Okomentovat