neděle 29. července 2012

Brno je zlatá loď


Počasí přetrvávalo během týdne stále ve stejném duchu, jak jsem se zmínil minule. V neděli jsme vyčkali po obědě na to, až přestane pršet, a pak jsme vyšli po Bohunicích na vycházku. Potom jsem tramvají sjel na Křenovou na pivečko. Na Francouzské mě poblíž našeho domu přivítala reprodukovaná hlasitá hudba. Zprvu jsem myslel, že se něco děje v Bistru 77, ale spatřil jsem shluk cikánů u restaurace pod křižovatkou s Hvězdovou, z níž se linul ten hudební projev. Asi nějaká oslava. Cikánským tlupám se vyhýbám obloukem, takže jsem nepátral po bližším určení události. Brzy nato vypukla bouřka, sice vzdálená, ale s lijákem zde. Ve zpravodajství sleduji informace o záplavách a různých problémech tohoto typu z různých míst. V Brně však nemáme žádný problém, aspoň o ničem nevím. Brno, historické hlavní město naší Moravy, je prostě „zlatá loď“. Žádné záplavy či jiné podobné hrůzy se zde nevyskytují. Naše město je prostě v pohodě.

O situaci v zemědělství jsem se zde na blogu už stručně zmínil. Po pravdě jako městský člověk tomu moc nerozumím, ale obecně se vyjádřit mohu, makovici snad prázdnou nemám. Výborný článek napsal ekonom Zbyněk Fiala, viz zde Úroda bude slabší, souhlasím s ním. Komunisté provedli združstevnění zemědělství, bylo v tom mnoho špatného, ale nakonec zde fungovalo funkční zásobování potravinami celé země. Při změně režimu v roce 1989 se mohly provést nápravy nedostatků a hloupostí, ale funkční věci stačilo pouze vylepšit, ne likvidovat či za babku rozprodat. Jenže zájmy jsou zjevně jiné než skutečné zájmy českého a moravského národa. Zemědělství je rozvráceno, veřejná doprava taktéž, zdravotnictví se likviduje, školství sotva přežívá, vodárny, zdroje energií atp. jsou k dispozici cizím soukromým firmám. Kdo to má na svědomí? Jsou to zločinci, jiné hodnocení nemám. Dojde-li k nějaké globální krizi, viz třeba ropný zlom, neodvažuji se ani odhadout důsledky pro naši zemi.

Žádné komentáře:

Okomentovat