středa 25. července 2012

Vedra a déšť


Počasí bylo poslední dobou dosti proměnlivé, vedra a déšť. Tyto náhlé proměny počasí působí zdravotní potíže. Ne sice každému, ale na tyto změny je spousta lidí citlivých, život znepříjemní i jen bolesti zad či poruchy spánku. No jsou tací, kterým je rychle pomoženo se zdravím, ba i zkrácená noha jim doroste. Člověk žasne, čemu lidé jsou dnes ochotni věřit: VIDEO: Léčení IV - Dorostla mi kratší noha!

Prohlížel jsem si práce na rekonstrukci domů z začátku ulice. Novobarokní dům na rohu Staré se dočkal nové střechy, s fasádou se však nic nedělo. Bohužel ji nadále nevkusně hyzdí výstupy plynových gamatů. Cikánský dům o kousek dál se pilně opravuje, dostane i patro navíc. 

Objevil jsem tuto prodejnu masných výrobků – Pandrhola. Firma se nachází v Ivanovicích na Hané, v Králově Poli mají jen prodejnu. Udělal jsem zde zkušební nákup. Můj dojem mi říká, že je to sice kvalitní zboží, ale chuťově už tolik ne. Cena je nadstandardní.

Přečetl jsem si článek o pronájmu stíhaček Grippen. Desetiletý pronájem 14 strojů se servisem nás přijde na 20 miliard. Opravdu účelně vynaložené peníze. Pár pilotů se proletí... pěkný armádní koníček... K čemu nám to je? Myslím, že pro účely státu stačí malá letadla. Pokud ovšem je cílem toho všeho sloužit USA a Izraeli, tak to je jiná. Pronájem skončí roku 2014. Zatím není jasné, zda se smlouva obnoví. Stojí to dvě miliardy ročně a Švédi ne a ne slevit z ceny pronájmu. Pokud by se zvolil jiný dodavatel, levnější to nebude, jen přeškolení personálu by vyšlo na miliardy. Ve hře je prý i stát bez stíhaček, ale možná je to jen momentální hra vůči veřejnosti a nakonec budeme zase platit a platit.

Žádné komentáře:

Okomentovat