středa 8. srpna 2012

Po pondělním lijáku


V pondělí večer přišla bouřka. Nastal liják, jaký už déle nepamatuji. Druhého dne bylo chladněji, ale příjemně, ve středu od rána zase horko. U některých domů jsem si všiml po lijáku spadaných kusů omítky, například ruina Francouzská 42, čekající na rekonstrukci, na Durďákově u květinářství kvůli tomu obehnali část chodníku páskou. Liják zřejmě nepřežila černá kočka, jíž jsem si všiml ležící ztuhlé na kraji silnice na Francouzské. Už jednou jsem volal k uhynulému holubu městskou policii, tentokrát to někdo provedl zřejmě dřív, než jsem se v poledne vrátil z návštěvy zubní polikliniky. Mrzutost se mi málem stala u luxusního Francouského domu. Šel jsem ve středu dopoledne kolem a najednou dva kroky ode mne vytryskl odkudsi z vrchu proud vody. Lekl jsem se, uskočil jsem a ulevil si tichou nadávkou. Podíval jsem se nahoru po příčině. Tento dům má festovní zděné balkony. Od každého vede v úrovni podlahy do ulice krátká trubka, zřejmě pro odvod dešťovky. Nyní po lijáku jakási blond madam, s tupým a lhostejným výrazem ve tváři korzující po balkonu, asi když se teprve ve středu probrala, větší množství nahromaděné vody rázem vypustila na chodník z 2. patra bez ohledu na chodce. Nebyl jsem tam sám. – Škod vzniklo více, zaslechl jsem, že například liják způsobil pohromu v kasinu Boby Centra, že voda vnikla do jednoho kadeřnictví na Merhautově ulici atd. Uzavřena pro vjezd vozidel je Veselá ulice v centru města. Voda podemlela chodník i vozovku. Když jsem jel tramvají pod viaduktem od hlavního nádraží na Křenovou, všiml jsem si, že ještě v úterý dopoledne z oblouků viaduktu silně odkapává voda do velkých kaluží na zemi. I když nejde o žádné katastrofy – co způsobí jeden obyčejný liják!

Před několika dny jsem položil dotaz pivovaru Litovel, zda neplánují nějaké zlepšení v dodávkách pro Brno. Nyní mi odpověděla jejich obchodní zástupkyně, že v blízké době bude pro Brno okolí působit nový obchodní zástupce, takže situace by se měla zlepšit. Zatím například lahvové pivo zde není nikde k dostání, restaurace s touto nabídkou se daji spočítat na prstech jedné ruky.

Žádné komentáře:

Okomentovat