neděle 10. února 2019

Nedělní deníček


Pobyl jsem přes víkend opět u manželky v Ivanovicích na Hané. Tentokrát sami dva. Dopoledne v sobotu jsem šel něco nakoupit do místní prodejny v síti Hruška. Cestou tam jsem se bavil se sousedem, který bydlí v protějším bytě. Popisoval mi barvitě své nynější zaměstnání. – Po obědě jsme vyrazili k rybníku Kačáku, který jsem zde vícekrát zmiňoval, je totiž stále s nedostatkem vody. Tento stav se ne a ne zlepšit. Bylo dost zima, mně to nevadilo, spíš manželce, ale začaly mě zlobit neurologické potíže, totiž pocit jako bych šlapal po horké plotně, tak nějak to na chodidlech při našlapování pálí. Také prsty na nohou mi v poslední době trnou, prostě těžko to popsat. Když jsem se vrátil začal mě bolet krk. Pocit jako by se mi stahoval, bylo to úděsné. Ležel jsem bez hnutí a snažil se najít polohu, kdy bych nic necítil, také to těžko popsat. Šel jsem spát ve 2 hodiny, kdy jsem se k tomu odhodal a našel si vhodnou polohu. V neděli ráno bylo celkem dobře. V poledne jsem nasedl na autobus a odjel do Brna. Jen se divím všem těm kritikům vlády, kteří jí vyčítají plošné slevy na dopravě pro seniory a studenty. Je to pro nás velká pomoc. Jel jsem nejdražším spojem, platil jsem 17 Kč za jízdenku. Jiný spoj je ještě levnější. Za vlak z Brna do Ivanovic na Hané platím 10 Kč. Skvělé.

Doma jsem hned pracoval, abych na březen stihl potřebné pensum na dostatečný honorář. Vzal jsem si práci i na návštěvu, abych v klidu některých chvil mohl pohodlně pracovat. Ale zklamal jsem se. Texty připravené na Mac Minim s MAC OS 10.6.8 byly ma Macbooku Air s nejnovějším OS MOJAVE skoro nepoužitelné, zobrazovaly se kompletně nekorektně. Přitom používám stejný textový editor Bean. Ten jsem si oblíbil. Moje práce spočívá v tom, že nascanuji texty knih či knižních sešitů a text se snažím dodat naprosto v pořádku včetně opravení chyb a pod. Prostě aby byl připraven k dalšímu vydání. Pochopitelně text bere do svých rukou k práci ještě redaktor. Nejsem zodpovědný za výsledný produkt. Ale myslím, že je to pro nakladatelství výhodné, když pro ně tak levně texty připravím v dobré kvalitě.

Žádné komentáře:

Okomentovat