pondělí 23. ledna 2012

Asi je to počasím

Počasí je dost nevlídné, sice dost chodím denně pěšky po venku, ale žádné zvláštní poznatky jsem v okolí nezaznamenal. Spokojuji se tedy zde jen se zprávami ze sdělovacích prostředků, i když mám pochybnosti o způsobu vedení blogu tímto způsobem. Není problém psát o něčem, co mě zaujalo, ale dostávám se tak jinam, než jsem si původně jako téma blogu vybral. V charakteristice blogu mám poznámku, že budu psát i o čemkoliv jiném, ale neměla by toho být většina. Asi je to tím počasím.

Není nad demokracii a humanismus. Jejich praxe bývá v současnosti opravdu různá a divit se snad ani nemá cenu. Na serveru zvedavec.org. (odkaz neuvádím, jde o placený magazín) jsem se například dočetl, že argentinské laboratoře společnosti GlaxoSmithKline dostaly od soudu pokutu 400 tisíc pesos (1,8 milionu korun) za zabití 14 dětí při nezákonných pokusných očkováních laboratorní vakcínou. Lékaři zneužívali negramotnosti mnoha rodičů, které nutili k podpisu 28stránkového souhlasu s tím, že své děti zapojí do pokusného očkování. Děti, které přišly do veřejné nemocnice, pocházely z chudých rodin. Jakmile se tam vybraný pacient dostal, rychle zmizel, protože ho vzali někam jinam, kde mohl být ošetřován lékaři najatými společností GSK. Pediatři, provádějící pokusy, nereagovali na otázky znepokojených rodičů, kteří byli svědky reakcí svých dětí na očkování. Pokoušeli-li se přerušit tyto pokusy, bránili jim v tom. Nutili je k další účasti pod hrozbou, že pokud opustí výzkum, nedostanou již žádná jiná očkování. – Často někdo protestuje proti pokusům na zvířatech. Co asi říká na toto téma? Pokusy na dětech. Když si otevřete stránky společnosti v České republice, můžete být uchváceni ušlechtilostí jejich proklamací, přímo dobrodinci lidstva: GlaxoSmithKline Česká republika. O popsaném případu se tam však nedočtete, zato třeba, že mají „inovativní přístup k životu“. Jazyk je nástrojem myšlení a dorozumění, ovšem i lsti, lži, propagandy...

Jak jsem slyšel, tak návštěvnost kin se pohybuje na minimu. Nedivím se. Také nechodím. Proč? Není film, který by mě do kina přitáhl. Všelijaké efektní podívané mě nezajímají, dnes je podstatnou složkou filmových efektů počítačová grafika – a to je pro mě průhledné a naprosto nezajímavé. Nějaký skutečně hodnotný film, jaké se točily dříve, když existovaly národní kinematografie, dnes z hollywoodské produkce těžko nabídnou. Ostatně takový film by nepotřeboval obrovské sály a plátna Cinema City. Sice jsou i jiná kina, ale s filmy tam to také není valné. Nynější filmová produkce České republiky mě naprosto odpuzuje. Vzpomínám na propagaci filmu Alois Nebel – v televizi stále přehrávali směšný cajdák, zpívaný V. Neckářem, který propagátoři považovali za hudební hit. I ceny vstupného v kinech jsou extrémně vysoké, kdežto domácí televize a video je jakž takž efektivní.


Žádné komentáře:

Okomentovat