sobota 17. března 2012

Příjemný konec týdne

Počasí na konci týdne bylo již příjemné, teplo, sluníčko... Stále však doléčujeme nachlazení. V sobotu odpoledne jsem jel na Kociánku navštívit Evinu maminku v domově pro seniory. Eva totiž ještě kvůli nemoci nemohla. Po návratu jsem se stavil v restauraci U kaštanů, všiml jsem si totiž, že už postavili stolky na zahrádku. Měli v akci pivo 12° Regent, tak jsem si ho objednal, ale nechutnalo mi.

V pátek večer jsem v televizním pořadu Hydepark slyšel představitele tzv. holešovské výzvy Slávka Popelku. Něco jsem o něm věděl již dříve, proto mě taková aktivita nechala zcela chladným. Nyní jsem ho slyšel reagovat na dotazy diváků a moderátora, který se usilovně snažil z něho vydolovat aspoň náznak nějakých myšlenek. Marně. Popelka se mi jevil jako úplně dutá hlava, směšný a trapný. – Premiér Nečas zase předvádí záchranu národního hospodářství. Předložil velmi hodnotnou myšlenku – zařazení dětských plen a zdravotnických potřeb do vyšší sazby DPH. Nařizují nám to prý evropské směrnice. Už vidím, jak ekonomika nyní poroste. – V Brně se zvedl poplatek za dítě v jeslích na šest tisíc za měsíc. Námitky nešťastných rodičů odpinkli představitelé města opravdu elegantně. Jesle jsou nadstandard, navíc ta částka činí jen polovinu skutečných výdajů. Soukromá pečovatelka by vyšla rodiče mnohem dráž. To je opravdu útěcha. Jesle asi nebudou pro obyčejné lidi, samoživitelky apod., pouze vyvolení cikáni jistě dostanou přednost a platit nic nemusí. Těšit nás však asi může záměr města na kontakty s Bratislavou včetně výměny úředníků. Inu, družby jsme si užili před rokem 1989 asi málo. Vztahy s Rakušany, Maďary či Poláky jsou asi kvůli jazykové vybavenosti pana primátora a dalších nežádoucí, se Slováky se domluví vždy a navíc o nic nejde, žádná velmoc to není, takže si takových nenáročných kontaktů předáci užijí. Sociální demokraté mají Slovensko velmi rádi, zvláště když si potřebují obstarat vysokoškolský titul, pak se nějaká obskurní univerzitka na Slovensku velmi hodí.– Havlomanie i nyní nabývá úplně choromyslných forem a lidem, zdá se, to přijde normální. Totiž prachatičtí radní vyhlásil soutěž na výzdobu kapliček na Svatopetrské cestě ke hřbitovu. Odhlasovali si výzdobu se sv. Václavem s podobou V. Havla! Naštěstí zasáhli památkáři.

Žádné komentáře:

Okomentovat