středa 28. března 2012

Propadák jeden za druhým

Jednou z mediálních událostí jsou zveřejněné telefonáty bývalého pražského primátora P. Béma a lobbisty R. Janouška. Kdekdo se k tomu vyjadřuje a mluví o závažnosti takových vztahů. Je nepochybné, že jde o účelový výběr pár telefonátů, jeho smysl je přemětem dohadů. Hry, které se zde hrají, jsou mi nejasné. K popisu našeho systému neškodí přidat pár dalších běžně zveřejňovaných faktů k tomu, aby byl obrázek úplnější. Například více než milion korun k už tak dosavadnímu luxusnímu platu našich zákonodárců. To jsou ti, kdo nám ordinují škrty v rozpočtu, zvyšování DPH, zdražování apod. Sami si vyúčtují snad i toaletní papír při čerpání finančních náhrad. Takto si vyinkasují něco kolem půl druhého milionu navíc. Viz zde: Kolik nás stojí Nebo třeba stálé téma poslance za Věci veřejné Josefa Novotného: zdanění hazardu. „Hazardní koalice jde napříč sněmovnou,“ říká. „Mám zprávy od poslanců ze Zlínského kraje, že tam každý – bez výjimky – dostává nějak zprostředkovaně peníze od tamní loterijní společnosti.“ Celý rozhovor je zde: Vláda padne. A to jsou jen jednotlivosti. Zdá se mi, že tento Augiášův chlév vyhovuje příliš mnoha lidem na to, aby se cokoliv změnilo. S těmito finančními orgiemi kontrastuje údaj o místech v domovech pro seniory. Brno je na tom velmi špatně. O tom čtěte zde. Na tyto věci peníze samozřejmě nejsou.

S tímto vědomím marnosti jsem se raději vydal ochutnat modré pivo, které pro příznivce hokejové Komety stvořil pivovar Starobrno. Všiml jsem si, že ho podávají v restauraci Gingilla na Křížové ulici. Tato restaurace nabízí kuriosní sortiment jídel, například „zobka z fóglů našeho dvorka“, také však cosi z italské kuchyně. Samotné jedenáctistupňové pivo mě velmi zklamalo. Barva modrá, spíš modrozelená, docílili jí prý borůvkovým extraktem, chuť nevýrazná, nezajímavá, mdlá. Hodnotím ho jako nejhorší speciál, jaký jsem kdy ochutnal. Další pivo, které jsem ochutnal, se jmenuje Fénix. Jde o pšeničné pivo ochucené trochou koriandru a pomerančové kůry. Podává se ve speciálních sklenicích s plátkem pomeranče. Je z produkce plzeňského Prazdroje, obsahuje 4,9 % alkoholu. Údajně ho vyrábí nikoliv v Plzni, ale v Holandsku. Ochutnal jsem ho v resturaci U čápa na rohu Obilního trhu a Gorkého ulice. Dříve to bývala hospoda nižší kategorie, navštěvovaná přiměřenou sortou hostů, ale i studenty z nedaleké Filosofické fakulty. Nyní je pěkně rekonstruovaná a nabízí dražší plzeňské pivo. K pivu samému mohu poznamenat, že se mi vlastně jako pivo nejevilo, žádnou pivní chuť nemá, spíš limonádovou. Je to pivo určené mládeži, prostě nový trend, který se našemu pivnímu prostředí vymyká. Podruhé bych si ho nedal.

Žádné komentáře:

Okomentovat