neděle 1. dubna 2012

...duben, ještě tam budem


Počasí se koncem týdne ochladilo, bylo zataženo a vál chladný vítr, občas s trochou deště. V sobotu jsem proto zajel na hřbitov, abych provedl některé úpravy a zalil rostlinstvo. Vláhy je na jaře zatím málo. V neděli 1. dubna ráno se zdálo, že nastalo vlídnější počasí, ale byla to jen troška sluníčka mezi tmavými mraky, jinak stále vítr a nepříjemně chladno, dokonce trochu sněhu se vířilo v ovzduší. Většinu dne jsem zůstal raději doma.

Další pivo v uplynulém týdnu jsem ochutnal v Litovelské pivnici na Křenové ulici. Jde až o poslední část ulice před mostem přes Svitavu. Dříve to bylo místo dost pochmurné, dnes je tam pěkný chodník, naproti se rozkládá nepřehlédnutelná rezidence Zderad, která v Masné ulici vyrostla na místě zbouraných zchátralých objektů jatek. Hospoda sama je malá, docela obyčejná, zrovna s několika hlučnými štamgasty v lokále. Dal jsem si litovelský speciál 13°. Klasické pivo, příjemné plné, nahořklé chuti, takové pivo nikdy nezklame. Když jsem pobýval v Ivanovicích na Hané, pravidelně jsem si kupoval lahvovou Litovel, v Brně však moc k vidění není. Další pivo, které jsem ochutnal, je Merlin, černý ležák s 12,8° alkoholu, vyrobený v Protivíně, na trh ho dodávají Pivovary Lobkowicz. Vaří se dle speciální receptury ze tří druhů sladu, kvalitního chmele a praženého ječmene, také kladou důraz na kvalitní vodu, prý z hlubinného jezera. Koupil jsem si třetinkovou láhev, v restauraci jsem se s ním zatím nesetkal. Je to speciál zvláštní plné, jemné chuti, ovšem dost odlišné od běžného našeho piva, řadí se jako Stout. Sice se zmiňuji o nějakých pivních zvláštnostech, ke kterým se dostanu občas, ovšem nejčastěji piji doma lahvové Starobrno. Nyní je nepasterizované, obsahuje čtyři procenta alkoholu, tedy zřejmě 11°, chuťově přijatelné, po obědě přijde vhod. Jiné mi v obchůdku na Francouzské, franchise obchodního řetězce Hruška, ani nenabízí. Pokud jsem v Bohunicích, snažím se v místní Hrušce koupit Svijany 10°, nebo 11°. To si taktéž nejraději dávám v restauraci, pokud ho nabízí.

Nedávno jsem se zmínil o vycházce k přehradě a o znečištěné vodě, plné odpadků. Nyní již začalo její čištění, to je dobrá zpráva. Více se lze dočíst zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat