pátek 11. května 2012

Proměny ulice

Současný vstup na Francouzskou
Počasí během týdne bylo více i méně příjemné, často vedro, jako bychom si léto vybírali už nyní. Samozřejmě počasí svědčí i stavebním pracím. Na sousedním domě, o jehož rekonstrukci jsem psal již dříve, začali z ulice kopat přípojku, zřejmě plynu. Na protější straně ulice je zatím vykopaná, zakrytá díra, propojená přes silnici a chodník s domem. Uvnitř intenzivně pracují řemeslníci na interiérech, otevřenými okny vidím, že tam pomalu nezůstane nic dosavadního kromě základních zdí. – Na začátku ulice se již pěkně do výšky tyčí  první nájemní dům, dlouhá léta vypadající smutně a nevábně. Nebýt vedlejšího nízkého vetchého domu, vypadal by počátek ulice celkem bez vady. Práce probíhají na dvou domech v okolí počátku Staré ulice. Rovněž před chátrajícím domem se zabedněnými okny Francouzská 42 v pátek dopoledne posádka nákladního auta stěhovala pozůstatky z bytů. Mohl jsem nahlédnout okny dovnitř. Je to poslední dům na této straně ulice čekající na rekonstrukci.

Ze zpráv jsem se dozvěděl, že projekt elektronického zdravotnického informačního systému iZip končí. Trval 10 let a stál 1,8 miliardy Kč. Můj názor je tento. Z hlediska uživatele je to výborný systém. Sám se ho účastním jako uživatel dosud, i když jsem opustil VZP. Cena se mi zdá i za těch deset let příliš vysoká. Vyhodit tyto peníze jen tak, že se to zavře, se mi zdá hloupé. Osobně bych přivítal, kdyby zákonodárci přijali takovou úpravu, aby všichni lékaři měli povinnost se do toho zapojit. Teprve potom by měl projekt smysl. Nemohl by pak už jen tak někdo podvádět, posílat na zbytečná vyšetření, účtovat nesmysly.... Na internetu by měl každý lékař snadno dostupné informace o pacientovi, nemusel by se ho vyptávat (někdy to ani nejde, pokud není při smyslech), zjistil by si sám hned diagnosy, výsledky a doby vyšetření, způsoby léčby... Pacient by si také mohl kontrolovat vše, čím prošel, kolik to stálo... Nepochybuji, že mnozí lékaři jsou proti, jistě si najdou spoustu důvodů.

Žádné komentáře:

Okomentovat