pondělí 14. května 2012

Zataženo všude

Pankrác, Servác, Bonifác čili tři zmrzlí. Letos to vyšlo dokonale. Chladno, vítr, deštivo... V neděli jsme se prošli cestou k přehradní zdi a také po druhé straně řeky. Vítr byl chvílemi nepříjemný. Uvidíme, jak se pranostiky počasí uplatní dále.

V sobotu jsem se rozhodl, že ještě jednou přeinstaluji powerbook. Chtěl jsem totiž hlavně získat vyšší verzi aplikací iTunes a iPhoto. Do lokalizovaného systému nic nového přidat nejde. Bohužel jsem si přidal práci navíc. Existuje totiž deinstalátor lokalizace, ale já jsem si toho nevšiml. Stačilo by odstranit lokalizaci a pak vyměnit aplikace. Tak jsem to dělal v systému 10.5.8, ale tam byla možnost odstranit lokalizaci přímo zabudovaná do instalátoru. Čekal jsem, že to bude stejné v obou případech, proto jsem se zmýlil. Nicméně výsledek práce je dobrý. Mám nyní iTunes 9.2.1, které umožňuje synchronizaci s iPhonem. Aplikaci iPhoto mám 5.0.4. Chtěl jsem ještě vyšší, ale nesehnal jsem. Nicméně i tato je na dostatečně dobré úrovni. Start systému od stisknutí zapínacího tlačítka po spuštění aplikací zařazených do této fáze potřebuje čas jedné minuty. S tím jsem spokojený.

Zprávy které čtu, jsou často skličující. Myslím, že jako já uvažuje více lidí, neskočí úplně na zmanipulované informace sdělovacích prostředků, ale snaží se přijít věci na kloub. Psal jsem zde vícekrát o Libyi, Sýrii i Řecku. Jaké byly zprávy z Libye, si každý může vzpomenout. Bestie Kaddáfí vraždí občany, musíme zasáhnout! Tak to bylo prořád a stejný scénář je nyní v Sýrii. Tam zlovolný Assad prý nechá také vraždit pokojné občanstvo. Směšné! Představme si naši republiku, kdyby zde najednou operovala komanda, dobře vyzbrojená, útočící na režim, střílející na policii i vojsko. Tak to bylo i v oněch zemích. Občas něco ve zprávách vyplave na povrch, ale kdo si toho dodatečně všimne? Nyní se například objevila zpráva, že nálety NATO na Libyi měly dost obětí mezi civilním obyvatelstvem, což je v rozporu se zdůvodněním zásahu. Nynější zdůvodnění? Asi v duchu hesla: Když se kácí les, létají třísky. Nyní jsem také objevil informaci o synu Muammara Kaddáfího Saifu al-Islam Kaddáfím, vězněném v Ziltanu v Mali. Navštívili ho zástupci Mezinárodního trestního soudu v Haagu. Podali informace, ty byly zveřejněny na stránkách soudu, ale po pár dnech zmizely. Vězeň v bídném stavu má zájem dostat se do vězení v Haagu. Ale jak to najednou vypadá, prokurátor Luis Moreno Ocampo nemá zájem. Inu, vězeň toho ví jistě dost a není tedy žádoucí, aby promluvil. Jsem zvědavý, zda vůbec k tomu soudu dostane. Podrobně o tom píše tento článek:  Saif al-Islam Kaddáfí a zákulisní boj o jeho osud

Žádné komentáře:

Okomentovat