neděle 20. května 2012

Trocha historie

Počasí koncem týdne bylo zase spíš letní, do konce měsíce má vydržet, což vede k úvahám a plánům na výlety.

Jak jsem se dočetl, zemřela pop zpěvačka Donna Summer ve věku 63 let na rakovinu. Její hit Hot Stuff mám rád a občas si ho pouštím. Během své  pěvecké kariéry dostala pět hudebních cen Grammy. Aby nebylo podobným smutným zprávám dost, zemřel i Dietrich Fischer-Dieskau, německý barytonista. Ovšem věku se dožil dost vysokého, 86 let. Byl to vynikající operní pěvec, rovněž interpret písňové tvorby, například Franze Schuberta. Kdysi jsem měl několik LP desek s tímto pěvcem, naštěstí jsem si leccos převedl do digitální podoby a mám to dodnes.

V televizním pořadu o Hitlerových bodyguardech jsem zaslechl, že Adolf Hitler jako vegetarián, což je všeobecně známo, měl svého ochutnávače jídla. Ne snad kvůli jedu v potravě, ale ochutnával prý, zda není jídlo moc slané, sladké a podobně. Také měl v péči vůbec vhodné složení jídelního lístku. Hitler, jak se vyjádřil, totiž trpěl „kolosální flatuencí“. Takže vůdce nejen, že měl na svědomí válku, ale také zjevně přispěl globálnímu oteplování (viz minulý příspěvek blogu). Kdyby měl více rozumu, neživil by se vegetariánsky. Tedy nejen to. Jak se asi trávicí problémy promítly do jeho rozhodování? O tom vůbec nepochybuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat