neděle 18. února 2018

O víkendu stále doma

O víkendu jsem byl převážně doma, jen nákupy jsem si obstaral. Zdravotní stav mi toho mnoho neumožňuje. Pouze v sobotu  pozdě odpoledne jsem zašel do Rytířské krčmy na pivo s medovinou, abych zkusil, jak mi tato kombinace zachutná. No, nic moc. Divil jsem se, ale pivo mi po operaci zcela přestalo chutnat, snad je to jen dočasné.

V sobotu v podvečer TV Seznam vysílala rozhovor s Magdou Vašáryovou. Nemyslel jsem si, že je tak hloupá, jak se tam předvedla. A. Babiš si podle ní voliče získal tím, že řekl, že všichni kradou, a dále, když se to redaktorovi zdálo nějak málo, dodala, že rozdával koblihy. To jsou tedy důvody, proč lidé volili ANO a A. Babiše! Věřil bych, že se snaží lhát, ale i to je tak ubohé a jednoduché sdělení, že kdyby to zdůvodňovala tak nějaká tetka z tržiště, chápal bych to, ale od takové madam, která si hraje na osobnost, je to směšné a hloupé.


Jak jsem několikrát procházel po Francouzské, povšiml jsem si barevných letáčků nalepených na rýnách i jinde. Bylo na nich pozvání k protestnímu pochodu proti popírání romského holocaustu. Termín už je pryč, ale pamatuji si, že Česká televize ukázala celkem skromný pochod s tímto zaměřením v Brně. Říkám si, kdo to asi organizoval, kdo dal penízky na návrh a tisk letáčků a posléze i jejich distribuci? Nevím, letáčky vypadají poněkud anonymně. Osobně bych to tipoval na brněnský IQ Roma Servis, jemuž do prosince 2017 ředitelovala Mgr. Katarína Klamková. O ní vím, že je absolventkou International Visitors Leadership, několikatýdenní stáže placené a organizované americkou vládou. U nás to absolvovalo několik stovek vybraných lidí, politiků, zástupců neziskovek atd. O tomto tématu jsem četl několik článků na internetu. Před několika lety jsem se setkal s bývalým kolegou z redakce. Nadšeně hovořil o návštěvě USA, a dodával, že čím víc amerického kdekoliv ve světě tím lépe... Zíral jsem na něho, na tu rezignaci na vlastní názor. No nyní předpokládám, že také absolvoval tu americkou nalejvárnu. Trochu se to podobá bývalým svazákům, kteří jezdili na stáže i studium do bývalého SSSR a také hovořili tak nadšeně.

Žádné komentáře:

Okomentovat