čtvrtek 20. září 2018

Během týdne

V noci na úterý jsem nemohl spát, střídalo se u mě horko se zimou, ať jsem dělal cokoliv, spánek nepřicházel. Konečně ve tři ráno jsem si připravil moč pro praktického lékaře, aby ho poslal na rozbor. Konečně v Masarykově onkologickém ústavu mě s takovými věcmi posílají za praktikem. Praktik se nachází u hlavního hřbitova, tak jsem zašel i na rodinný hrob.
Potom jsem se stavil do města, na USB disku jsem přinesl potřebné dokumenty k bytu. Jak to dopadne, uvidím. Také jsem napsal lístek jednomu svému sousedovi, který je vyučený stolař, zda by pro mě něco neudělal. Ve středu mě čeká cesta do Ivanovic na Hané. Měli jsme jet na katastrální úřad do Vyškova, ale manželka to nakonec odmítla a mám přijet za ní. Ostatně chystám drobné stěhování, stane se tak 1. října. Uvidím, jak to připravuje, snad jako já doma. Doufám, že konečně budu mít vše potřebné zde. – Jen dodávám, že pan soused se stavil, seznámil se se situací a přijde a ve středu odpoledne měl vše vyměřit. To už bych se z cesty měl vrátit. – Ve středu po návratu z cesty jsem si jel vyzvednout rozbor moči, tušení se potvrdilo, zcela v pořádku to není, více poznám, až to ukážu v nemocnici. Také jsem zaskočil po dlouhé době na tzv. tematickou středu Sdružení monarchistů Brno. Vydržel jsem tak ale jen chvilku, nebylo mi dobře, nevnímal jsem pořádně proednávanou tematiku. Když jsem došel domů, napadlo mě zaskočit za sousedem stolařem, který slíbil po návratu ze zaměstání se stavit a v očekávané době nepřišel. Byl doma, v podvečer, usmál se a ujistil, že za chvilku přijde a vše vyměří, což se také za chvíli stalo.

Ještě než jsem odešel ve středu ráno na vlak, poslouchal jsem na ČRO+ skromnou debatu o státním rozpočtu. Připadala mi dost ubohá. Podle všelijakých mudrlantů je nejlépe zřejmě nejlépe šetřit na důchodech, platech učitelů a pod. To že sestavit rozpočet je jistě nesnadné, ale připomínat názory bývalého ministra M. Kalouska a tlachat o zadělávání na příští krizi mi připadá ubohé. M. Kalousek nám všem ukázal, co dovede, takže jeho názory jsou k ničemu. A to, že zahraniční korporace odvádějí z republiky miliardy zisků, evidentně nikoho netrápí. Kdyby ty zůstaly ve státní rozpočtu aspoň z části, museli by kritikové držet hubu.Takto dovede kritizovat každý. Utáhnout opasky chudým lidem ještě víc, je jednodušší než třeba sebrat odváděné zisky škodovce.
Tedy nemyslím nějaké jednoduché řešení v duchu komunismu, ale všelijaké utajené zisky nepřímo odváděné třeba do daňových rájů.

Je to už delší dobu, co jsem udělal objednávku u zásilkové firmy Atlas For Men. S dodaným zbožím jsem byl spokojen. Také mě potěšilo ujišťování o možnosti vrácení zboží, peněz a vůbec spokojenosti zákazníků. V návalu nadšení jsem si nyní o víkendu objednal zateplenou džínovou bundu. Nebylo možno učinit platbu přímo přes internet, trvalo to, platby se dokonce duplikovaly, trvalo dlouho, než jsem to nějak vykorespondoval. Rozzlobil jsem se a chtěl jsem objednávku zrušit. Ač bylo už na cestě, nebylo zboží dodáno, platba kartou se pořád už v druhé polovině týdne objevuje v internetovém bankovnictví jako zablokovaná. Tedy peníze jsou zablokovány, zboží nedodáno. Už dvakrát jsem je vyzval, ať platbu vyzvednou a vrátí mi ji na účet. Byl jsem jen ujištěn, že se tomu nějaké zodpovědné osoby věnují. No to je opravdu ke spokojenosti zákazníka. Co to pro ně může být za problém? Pokud to časem nějak dopadne, budu zde informovat. Pokud budete u nich něco objednávat, je to na vás, ale platbu kartou či hotově doporučuji vyřídit přímo s řidičem dodávkové služby. Tam by to mělo proběhnout jistě.


Ve čtvrtek jsem hovořil se svou přítelkyní, sousedkou Juditkou. Vysvětlila mi, jak to bylo s odhlášením plynu a elektřiny jejího synka který zde pobýval za mé nepřítomnosti několik let bez placení jakéhokoliv nájmu, jen za režijní náklady, a tak jsem pochopil její dřívější stanovisko. Ona když se seznámila s mým zdravotním stavem se ukázala jako snad jediný člověk s plným pochopením pro mě a s jasným názorem. Starala se totiž tak podobně o svého manžela, který však byl  zjevně v daleko horším stavu než já a je chudák již po smrti. Projevila ochotu jet se mnou do Ivanovic a přivézt potřebné, nemám zde totiž dostatek botů a ponožek, také mac mini, display a klávesnici, pravděpodobně křehké věci jako talíře, šálky a pod. Dovezeme tam tašky na naházení oděvů a dalších věcí pro stěhováky.

Žádné komentáře:

Okomentovat