pátek 14. září 2018

Rozhodnutí v poslední době

Zase se nacházím na Francouzské. Předvčera večer jsem si v Ivanovicích nevzal speciální kapky proti bolesti, zdále se mi, že je mi dobře a je to zbytečné. No druhý den ráno mi bylo strašně zle, bolesti krku a pod. Trvalo dlouho, než jsem se vzpamatoval. Prostě musím večer, kdy je mi nejen špatně, což je skoro vždy, musím brát ty kapky, byť by to bylo jen preventivní. No v sobotu ráno mi bylo dobře, snažil jsem se vše rychle zařídit. Obvykle musím déle čekat, než se odvážím k snidani si vzít kousek domácího pečiva. V sobotu jsem prostě nečekal, ale už při prvním kousnutí jsem cítil, že je něco špatně. Pokračoval jsem a najednou se mi udělalo zle a vše jsem vyzvracel. Za pomoci manželky se vše uklidilo a mě se udělalo lépe. Jen jíst jsem se neodvažoval, až jsem si vzal speciální lékařskou potravinu v tekutém stavu. Před nějakou dobou jsem jich vyfasoval ke svému zdravotnímu stavu spoustu, přivezlo mi je tehdy auto až na Francouzskou, pak odtud po kouskách až do Ivanovic.. Mám jich dost ještě doposud, nenaplnilo  to, že se budu živit prostřednictvím sondy do žaludku, tzv. PEG. Mám ji zavedenou a musím ji každý den čistit a protahovat otvor z břicha do žaludku, který je normálně uzavřen, aby zůstal volný... No ty potraviny jím i normálně ústy.


Proč jsem ode dneška na Francouzské. Přestal jsem brát a užívat obvyklé léky, snad to budou dobré. V pondělí ráno jdu do nemocnice na Kliniku ústní a čelistní chirurgie, kde jsem prodělal své operace – před dvěma lety karcinom jazyka, pravidelné kontroly, které jsem bral trochu málo vážně, ale najednou mi šéf kliniky nahmatal na krku uzliny. No, za několik dní se zvětšily, že jsem se jich lekl. Abych to zkrátil, byla z toho operace, po ní si mě šéf vyhledal a řekl, že musím na další léčení do Masarykova onkologického ústavu. Rozhodl jsem se přestat užívat léky, beru už je obvyklé vitaminy. Neurologii ale za týden mám zavolat neurologii. Za měsíc mám navštívít urologii. Snad budu mít stěstí, zbavím se vývodu moči. Snad to bude mít konec.

Dodatek:


V nemocnici mi sdělili, že scan mozku dopadl dobře. Máme jim zavolat za týden, co bude dál. Do Ivanovic jsem odmítl odjet. Zůstal jsem zde sám. Švagr Antonín mi slíbil, že mě v neděli i nějakým zbožím tam odveze. 

Rozhodl jsem se, že zůstanu bydlet na Francouzské. Přestanu platit peníze manželce a nechám se odstěhovat. Uvidím, jak to přijme, pokud se bude chtít rozvést, klidně. Ona má větší důchod než já a mě nestačí v Brně peníze. Tak ať si poradí, jak chce, jako to činím já.

Žádné komentáře:

Okomentovat