pátek 28. září 2018

Proč zase pořád dokola 28. říjen?

Zase tady máme 28. říjen. Jsem na něj už alergický. Já osobně už jsem vícekrát napsal a řekl, že to za svátek nepovažuji. Rozbití monarchie byla chyba. Silná moderní monarchie by dnes byla  kontinuitou s tisíciletou historií, respektováním historických daností a pod. Dějiny se mohly vyvíjet jinak. Ale kdyby... prostě to jsou jen pocity, fakta jsou jiná a o dění ve světě rozhodují jiní hráči. – Teď rozbili Československo a přitom jeho vznik slaví... Mě, jak jsem vícekrát napsal, zajímá hlavně Morava!

Ve středu v noci jsem spal lépe, snad jsem definitivně našel vhodnou polohu a úpravu. Za nočního bdění se mi definitivně zase rozsvítily v hlavě někeré údaje, například jména dcer mé manželky. Mám je moc rád a konečně si jejich jména pamatuji. Kéž by to tak pokračovalo. Ale vzhledem k postoji mé manželky už počítám s nejhorším, uvidím. 

Co není napsáno po ruce, to se v paměti za mého stavu často hledá... Ráno mi bylo dobře, šel jsem něco nakoupit, pak do města vyměnit baterii u hodinek. Při placení mi paní odmítla převzít stokorunu, byla totiž politá kávou, samozřejmě suchá. Zaplatil jsem jinak a musel jsem čekat ve spořitelně, než mi ji vymění. Jsou to celkem hlouposti, ale zmiňuji je, pro mě mají zásadní význam, abych se plně vpravil do normálního života. Však ty nejhorší psychické stavy, při nichž jsem nepoznával ani zdejší vlastní byt jsem zde popsal. Nikomu něco takového nepřeji, je to snad horší než (snad je to jejich důsledek) ozařování a chemoterapie.

Odpoledne jsem na ČT24 sledoval tlumočený projev v Radě bezpečnosti OSN k Íránu, který tam pronesl bolivijský president Evo Morales. Odsoudil USA za jejich mezinárodní politiku, porušování všelijakých práv.... vyjmenoval důvody propagandy proti Íránu, rozvrácení dalších zemí – Irák, Libye, Sýrie i Venezuelu... Jmenoval toho více, vše si nepamatuji, jen že pochválil některé evropské země, například V. Británii, Německo atd. Prostě jen tak v rychlosti, moc se mi jeho názory líbily.

Obvykle sleduji pořady ředitele TV Barrandov J. Soukupa. Nejsem jím už tak nadšený jako zpočátku, ale chápu, že taková činnost není jednoduchá. Tak i ve čtvrtek celý večer jsem sledoval Hovory s presidentem a další pořady. To že se chová k presidentskému úřadu slušně, ba i uctivě je v pořádku, myslím, že M. Zeman není nejhorší president a určitě je kompetentní. Ovšem trocha kritičnosti k jeho názorům by neškodila. V jiných debatách J. Soukup moc skáče do řeči a nenechá hosty domluvit. Měl by si to nějak jinak poskládat, aby to bylo plynulejší. Ale jinak celkově dělá dobrou práci a je to zajímavé.


Žádné komentáře:

Okomentovat