středa 3. října 2018

Zmatečný počátek týdne


Koukl jsem ve středu večer na blog a vidím chybu. Hned jsem ji opravil (místo září patří říjen) a dosavadním čtenářům se omlouvám.

V neděli ráno jsem si četl v knize Vladimír Čermák: Otázky demokracie. Knihou jsem zklamán. Takovou tematiku lze zvládnout fundovaně, ale srozumitelně v rozměru několika stránek. Nějaké veledílo s citováním, co řekl ten, co zase poznamenal onen... s vymýšlením nových slov... prostě připadá mi to jaksi exhibicionistické. Vzpomínám na knihy V. Černého, ten psal také velké knihy, ovšem nejen fundovaně, ale i jasně, zajímavě a naprosto srozumitelně... Prostě autor musí psát o faktech a svém pohledu na věci a ne jen dávat najevo, jak je vzdělaný a co vše přečetl. Nechci mu křivdit, ale nelíbí se mi vůbec jeho způsob k psaní. Vím, že se papouškují jednoduchá řešení. Jediný přijímaný pohled na demokracii, komunismus, fašismus, nacismus... na války a revoluce, převraty... Vše bylo a je jinak, než jak se obecně předkládá k věření. Sám to cítím například od prvních dní převratu režimu v roce 1989. Proto hledám takové pohledy, které jsou aspoň trochu zasvěcené a nelžou, nemanipulují s myšlením. – No uvidím, až si přečtu ještě jeho další knihy věnované vybraným událostem v našich dějinách.

Odpoledne jsem vyšel ven. Na náměstí Svobody se měl konat mítink hnutí ANO za účasti A. Babiše a primátora města p. Vokřála. Pana Babiše jsem tam nezahlédl, byl jsem tam ostatně jen chvilku, zato všelijakých provokatérů se sprostými nápisy se našlo mnoho. Odpůrci opravdu neví, co by si měli vymyslet. Viděl jsem v TV v poledne aktuální volební preference. Zdá se, že jejich nenávist moc lidi nebere. To ostatně není žádný program.

V pondělí mě čekalo malé stěhování, dovezli mi z Ivanovic n. H. psací stůl, malý sekretář s knihovničkou a hromadu tašek s oděvy a dalším. Měl jsem vše promyšleno, jak to rozestavit. Práce s tím bylo moc, zmatek nad zmatek, zvlášť pro někoho jako já. Nyní vše konečně rozmístěno, leccos provizorně, ještě čekám na stolaře, aby dodělal předsíň, nové police v komoře a některé další věci. Hned jsem zapojil Mac Mini a začal pracovat, dvě sešitové publikace spěchaly. Ve středu jsem je odeslal a doručil osobně předlohy – byl jsem z toho všeho úplně zničen. Snad už bude trochu pokoj.

Žádné komentáře:

Okomentovat