neděle 7. října 2018

Nejen o volbách


Opět neděle ráno. Strhl jsem opioidní náplast kvůli za cca 14 dní mě čekající kontrole na urologii. Asi nastanou nějaké bolestivé a spánkové potíže bez této skvělé pomoci... 

Poslouchal jsem chvilku rádio. Napadlo mě – proč lidé tak nesmyslně a hloupě žvaní a tváří se přitom jako nějací experti nebo svatoušci. Mluvit a živit se jako redaktor či komentátor by měl jen ten, kdo je schopen nazaujatě a objektivně něco napsat či promluvit, tedy jen o těch věcech, kterým opravdu rozumí nebo aspoň, o čem je kompetentně o nich přesvědčený. Musí vědět, s kým promluvit, a dostat z něho kvalitní informace. Ještě více to platí o nějakých expertech. Expert musí něčemu skvěle rozumět, a jen o tom hovořit. Pokud je to jen nějaký žvanil, tak si musím položit otázku – je to hlupák, nebo je placen za žvanění, lhaní ohlupování druhých? A jak se k tomu tlachání dostal? Myslím, že na toto téma jsem napsal do blogu už dost. Jsou vlády, které si platí kdekoho, kdo pak v dané zemi pro ně pracuje pro dosažení politických a daších cílů. Věci se prostě mají jinak, než nám nějaký žvanil vykládá...

Ale dost už o tom. Počasí je stále docela příjemné, teplo. Ještě jsem nemusel zapínat plynový kotel kvůli topení. Když jsem šel po nějaké době po Francouzské, žasl jsem nad kolonou aut. Uvědomil jsem si, že už je průjezdná, asi to s těmi auty bude častější. Prohlížel jsem si také stavbu cca uprostřed ulice. Jde nejen o zastavění proluky po nějakém domečku, ale i o opravu vedlejšího domu. Ještě by to chtělo zbourat domeček nedaleko a vedle stojící ošklivý dům s bývalou prodejnou, servisem jízdních kol. Myslím, že patří nějakému ekologickému aktivistovi, který se v minulých volbách, kdy se tito podivní lidé v důsledku znechucení občanů Brna politiky tzv. zavedených stran, dostali na radnici. Snad právě proběhlé volby způsobí zase nějakou změnu k aspoň trochu lepšímu. Volit jsem byl až v sobotu v poledne. Volební místnosti máme v převážně cikánské škole na Staré ulici. Vzdor svému názvu jde o sice krátkou, ale krásnou a příjemnou ulici. Ve volební místnosti už skoro žádní lidé hlasovat nepřicházeli, asi jsem byl jeden z posledních. Volby rád nemám, moc chuti volit jsem neměl, ale volil jsem hnutí ANO. A Babiše považuji za kompetentního a schopného člověka, jací jsou ti další v ANO, o tom mám dost pochybností. No aspoň, že nám zlevnili jízdné a skutečně přidávají na důchodech! To pocítím na životní úrovni. Vzpomínám na bývalého předního politika M. Kalouska a jeho partu, na zlodějskou sebranku z ODS... A Babiš a ANO je přece jen trochu lepší. Na pouhé žvanění bych nedal a k volbám bych nešel. Nedám ani na útoky proti němu, považuji to za účelové pokusy zlikvidovat nebezpečného soupeře, který jim trochu narušil zaběhnuté zlodějské metody. Je toho ovšem moc, co by chtělo změnit a určitě A. Babiš není žádný spasitel, ale ani to, za co ho označují jeho zavilí odpůrci. Prostě uvidíme...


Dodatek

Sledoval jsem v poledne chvíli a nepříliš soustředěně TV pořad Otázky Václava Moravce na ČT 24. Už dlouho jsem ho nesledoval. Čekal jsem, koho si tam těsně po obecních a senátních volbách pozve. No, nebyl jsem překvapen: Vladimíra Dvořákova, politoložka, toto byla opravdu jediná schopná ve svém oboru, pak už nic:  bývalý premiér Petr Pithart, ubožák, kdysi komunista (to bych mu samozřejmě nevytýkal, ale on byl komunista z kariéristických důvodů), pak si hrál na rozeného demokrata a rozuměl všemu, co navštívil, inu v Grónsku tání ledovců, na moři Golfskému proudu, úhynu velryb atd, prostě všemu, co kde viděl. Musel si hrát na experta na vše. Směšný panák jak v politice, tak jako komentátor. Nic neřekl a neřekne, co by stálo za zmínku. Pak Iveta Radičová, bývalá slovenská premiérka. Nic zajímavého neřekla, prostě ze Slovenska, tak má co porovnávat, ač to je nezajímavé. Hlavně že označuje naši republiku za Čechy. Pokud jde o mudrování nad novými politickými uskupeními, mávání tabulkami s grafy, co lidé u nás, na Slovensku, samozřejmě, ač to nikoho nezajímá, pak v obecně v EU. No každá politická strana je jednou nová, tak o čem je řeč? Potřeba nového v politice je stálá. Záleží nejen na rétorice nových politiků, nabízených řešeních a jejich osobních schopnostech a kvalitách. Nějaké statistiky, co si kdo myslí obecně o novém, jsou k ničemu. Buď se to podaří, nebo ne. Hlavně musí mít peníze, protože bez peněz nikdo partaj nezaloží. Takže v první řadě si musí člověk položit otázku: kdo to platí? a proč? To je vše, naprosto vše! Jen dodávám, jak dopadli naposledy chudáci realisté? Skvělý představitel, i program, prostě bez peněz nikam nelez, nebo se zaprodej a zahoď osobní přesvědčení a lži v zájmu toho, kdo tě platí. A to třeba A. Babiš nemusí, peněz a prostředků má dost. Proto také vzbudil můj zájem. Ať na něj útočí, jak chtějí, není žádný zloděj a podvodník jako všelijací ti demokraté toho či jiného odstínu, pro něž je politika místem pro uplatnění osobních ambic, finanční zisky ve státní správě samozřejmě jisté!

Žádné komentáře:

Okomentovat