čtvrtek 18. října 2018

Příjemné i nepříjemné, prostě život


V úterý ráno jsem zase cítil změnu, prohlédl jsem si postižené místo. Zvětšil a změnil se mi zase otok a je bolestivější, zrovna tak jako výrazněji cítím bolest v rameni. Zřejmě je to zase jedna typická změna, o kterých jsem již dříve s lékařem hovořil. Připravoval mě na to, že to potrvá ještě řadu měsíců. No já jsem cítil změnu k lepšímu a nyní je to zase horší. Uvidím, zda na to řeknou něco lékaři, až tam celkem brzy půjdu. Ve čtvrtek jsem konečně na urologii uspěl. Snad to bude dobré.

Ve středu mě navštívila milá přítelkyně Saša s manželem. Jak to bývá po delší přestávce, stále bylo o čem hovořit, až se kratičká návštěva protáhla na tři hodiny. Udělali mi radost. Protože její rodiče také zpívali v opeře, přišlo i na toto. Podívala se na můj lístek do divadla a vyvedla mě z omylu – představení se koná v divadelní budově činohry nikoliv opery, která se stále opravuje. No to bych asi zase pěkně zmatkoval nebýt této rozmluvy. Také mě mimo jiné informovala o představení Libuše, prý je to zcela moderní pojetí, ve kterém vystupují všichni presidenti TGM počínaje MZ konče. Prostě příšerné pojetí. Říkala, že kvůli takovému pojetí divadla v Brně prostě operu ignoruje. Nedivím se po tom sdělení. Vybavilo se mi, jak jsem jednou opustil představení v Mahenově divadle, byla to myslím hra W. Shakespeara: Jak se vám líbí. Jako dítě jsem hltal ten text knižně, miloval jsem to a těšil jsem se na nádhernou hru. Pak jsem zhnuseně odešel. Snad Donizettiho opera bude lepší.

Zase jsem měl nepříjemný zážitek v prodejně mobilního  operátora Vodafone. Pracovník mi před několika dny řekl, že jsem přišel na poslední chvíli a mohu zrušit bez problému dodávku mobilního internetu. Dne 17. října jsem měl být odpojen. Nic se však nedělo, internet běží dál. Stavil jsem se tam, pracovník s omluvným úsměvem sdělil, že se zmýlil, cosi si špatně přečetl. Takže velká pokuta mě nemine. Dostal jsem zlost a nejraději bych Vodafone také opustil. Nikdo mě o takové pokutě nic nesdělil při uzavírání smlouvy a dokumentaci jsem nic nenašel jen odkaz na nějaké podmínky na internetu. Prostě také podraz, ne sice tak hnusný jako v O2, ale nic pěkného. No uvidím, snad mi někdo poradí.

Ve čtvrtek odpoledne se na protějším cikánském sportovním a zábavním místě konal jakýsi jejich koncert. Velmi nahlas řvaly reproduktory s jejich odrhovačkami. Nemohl jsem to vydržet a zašel jsem tam. Na můj dotaz mi bylo sděleno, že to pořádá jejich museum nebo co a že to mají povoleno městem. Mávl jsem rukou a šel jsem pryč. Ještě jsem se na cestě zeptal uniformovaných cikánů s nápisem Prevence kriminality, dostalo se mi stejné odpovědi, jen bylo upřesněno, že jim to povolil magistrát. No nevím, spadá to přece do Městské části Brno-střed. Zašel jsem domů, převlékl se a šel jsem raději předčasně do katedrály na mši za císaře Karla I. Pořádá se každoročně, ale dlouho jsem tam nebyl. Mluvil jsem s několika monarchisty, ale bohužel jsem jejich tváře moc nepoznával a styděl jsem se na jména zeptat. No mše se mi líbila, zvláště závěrečná císařská hymna pěkně zazpívaná sborem. Telefonem jsem si vyfotografoval vystavené ostatky blahoslaveného Karla I. (viz obrázek).

Žádné komentáře:

Okomentovat