středa 24. října 2018

Konečně zase internet


V neděli mě v televizi nic nezajímalo, žádná detektivka, film... nakonec ani moc druhý díl seriálu o Stephenu Hawkingovi. Ten pod názvem Jsme sami vysílala jako ten první životopisný díl stanice Prima Zoom. Týkal se jeho zájmu o možnost života jinde ve vesmíru. Nebudu se snažit už o tom nic moc psát, jen tolik, že v naší galaxii je na 300 miliard hvězd (například i naše Slunce). Kolem nich obíhají planety, velká část z nich kamenná jako naše Země. Podmínkou života, jak ho známe, je vodík a kyslík, běžné prvky, voda je základ života... Voda se nachází na 500 milionech kamenných planet. Atd. Velmi zajímavé. Dopručuji sledovat.

Ve středu mi konečně pracovníci fy PODA zavedli internet. Před několika lety jsem ho od nich bral, byl dosti drahý. Nyní jsem se se dozvěděl od přátel Burianů, jimž jsem tuto firmu dříve poradil, že se leccos změnilo, takže jsem se o to zajímal. Výsledek? Nabídka tarifu pro seniory za 250 Kč měsíčně. Hned jsem si ho objednal. Instalace se neobešla bez problémů. Nejdříve hledali dřívejší zásuvky s internetovou přípojkou, konečně ji našli. Internet připojili přes kabel, jen dočasně. Můj starší wifi router Zyxel byl už nevyhovující, cestoval jsem jsem tedy odpoledne do firmy. Znamenalo to cestu na Starou Osadu a pěšky do objektu Nová Osada, kde firma sídlí. Samozřejmě jsem prošel i problémy s omezením dopravy, které zde právě nastalo kvůli opravám zábrdovického mostu a dalších na navazujících oprav kolejí, kanalizace atd. Bude to trvat dlouho. No nějak jsem to absolvoval, odnesl jsem si nový wi-fi router TP Link. Doma jsem ho hned připojil a... Signál běžel, ale internet ne. Volal jsem do firmy, pracovnice dala můj telefon technikům a pak už jsem jen čekal na telefon. Abych to shrnul, chyba byla někde u nich, přišli na to a internet konečně jede. Také jsem se dozvěděl, že je možné k nim přejít s mobilním telefonem a přenést si i číslo. Budu o tom uvažovat, času mám dost, pokud ovšem nechci zase platit pokutu za zrušení smlouvy u Vodafone. Záleží zda PODA nabízí mikro SIM kartu, předpokládám, že ano. Zatím mám spíš větší výdaje. V PODA je to ještě nejmenší, cca 1000 Kč za aktivaci služby a router, to má aspoň smysl a není to zbytečná výloha jako pokuta Vodafonu, která mě čeká zrovna jako vysoká cena za služby. U firmy Atlas for Men jsem si zase koupil nějaké oděvy a boty. Dřívější zanevření na tuto firmu jsem opustil, nechci sice kupovat zbytečnosti, ale něco se mi hodí. Jejich produkty jsou bezvadné, velmi příjemné na nošení. Takže toto je aktuální, pak teprve musím více utáhnout šrouby šetření ve všech směrech.

Když jsem cestoval vlakem za manželkou do Ivanovic na H.,  přistoupil ke mě starší pán s berlí. Abych mu usnadnil orientaci, nabídl jsem mu hned místo naproti... Dali jsme se do řeči. Dozvěděl jsem se, že jeho důchod činí cca 4000 Kč! To mu stačí na placení lůžka služeb v ubytovně, na „sociálce“ dostane ještě 2000 Kč na jídlo. Takto tedy žijí někteří lidé, hlavně že na cikány je stále dost financí a ohledů. Zajímal jsem se, zda skutečně celou dobu pracoval, potvrdil mi, že ano. Jen u jedné velké nejmenované firmy ho přijali na tři měsíce na brigádu s tím, že pak bude mít po zapracování normální pracovní úvazek. Nestalo se tak. Pán se o to nestaral, prostě obyčejný, ne příliš vzdělaný člověk, spoléhal na úředníky... ale nestalo se tak. Šel pak do důchodu a chyběly mu potřebné odpracované roky!

No hlavně že se oslavuje pořád výročí republiky 1918. Té republiky, kterou Slovensko opustilo na začátku války, aby do ní vstoupilo a ocitlo se na straně vítězů a ne poražených, kam vpravdě patřilo. O dalším jsem zde už psal. Nemám rád Československo, název směšný a vhodný leda pro kabaretní popěvek. Nemám rád ani dnešní Českou republiku, nicméně ji respektuji a nechápu, že k ní se všichni chovají jaksi bez zájmu, jako by stále trvalo Československo. To však bylo přece dobrovolně a docela slavnostně zrušeno a opuštěno. Takže co to pořád oslavují? Lidé snad nemyslí, stojí fronty na památné mince k výročí neexistujícího státu.

Já osobně bych byl pro nějakou pořádnou federaci či konfederaci, v níž najde svá práva Morava a náš zbyteček Slezska. A nebo potom raději úplný rozchod!

Žádné komentáře:

Okomentovat