pondělí 17. září 2018

Pondělní rozjímání

Rozhodl jsem se žít sám v Brně za své peníze. V sobotu jsem balil manželčiny věci, ať je nemusí vozit sama. Uvidím, jak to moje rozhodnutí přijme. – V neděli přijel švagr s manželkou (mou sestrou) a pomohli mi to naložit a odvézt. Bohužel nebyli ochotni déle čekat, takže zpět jsem si odvezl jen scaner (bohužel ho zatím nemohu připojit k notebooku) a pár věcí z textilu, které jsem na první pohled nepoznal a vezl je tam. Nyní jsem našel vhodnou stěhovací firmu, napsal jsem jim a uvidím, co za to budou chtít. – V pondělí mám informaci ze stěhovací firmy, termín je počátek října, v platbě mi udělají výjimku – faktura, nikoliv přímá hotovost. Později se k ceně vyjádřím. 

Také jsem poslouchal v rádiu na ČR debatu o zdanění církvevních restitucí. Plácal tam nějaký klerikál Benda. Jestli je to ten chudáček M. Benda, kterého mám na mysli, jehož diplomce jsem se kdysi v TV zasmál, když ji ukázal – takovou ubohost jsem za studií za „zločinného“ minulého režimu (myslím jen její velikost) dělal na trvale podceňované Pedagogické fakultě v Brně jako ročníkovou práci ve druhém ročníku. Musel jsem se postavit před studenty a hodinu jsem hovořil spatra o životě a díle Fr. Palackého. Takže se nedivím, že ten ubožák i dnes plácá takové pitomosti. Místo toho by měl vzít krumpáč a věnovat se skutečné práci a ne lobbovat za klerikální zájemce. Svým ubohým myšlením do politiky a do ničeho kvalifikovanějšího než lopaty a krumpáče rozhodně nepatří.

Také jsem chvíli poslouchal debatu o školství, zase trapná debata o prodloužení povinné školní docházky do 18 let. Nebudu se k ní vyjadřovat, ale sám se vyjádřím ke školství. Nevím, zda jsem tak už někdy neučinil, ale cítím se trochu k věci kvalifikovaný. Tedy – dnes máme velké soukromé školství. Odsává ze státu peníze a shání jakékoliv studenty. Kdo má peníze, vzdělání si určitě koupí, třeba jeho inteligence je podprůměrná. Ale hlavně že se, kdo na to má, může chlubit vzděláním! Ve skutečnosti proleze až na soukromou vysokou, zase si vše platí... Vystuduje nějaký snadný obor a... Místo toho bych se postaral o studia na základních školách, aby děti z chudých rodin nemusely platit za učebnice, kroužky, školu v přírodě apod., nejlépe by měly nosit školní uniformu, pro všechny stejnou. Děti by měly být postupně děleny dle schopností a píle a ne podle tatíčkovy portmonky. Na střední školu by měly být přísné zkoušky a ne shánění studentů za každou cenu, aby se dosáhlo na státní podporu. Počet středních škol bych podstatně omezil, jejich úroveň by měla být mnohem vyšší.

Zato bych se snažil o střední odborné školství, o kvalitní učební obory. Počet vysokých škol by měl být též redukován a jen na státní. Studovat by měli jen ti nejlepší a to jen zcela určitě potřebné obory. Proč? Tedy za prvé: Příležitost by měli mít jen ti, co si ji opravdu zaslouží. Úroveň populace není taková, aby třeba polovina měla VŠ vzdělání. I vysokoškolských pedagogů, skutečných odborníků a vědců, je v populaci ve skutečnosti nepatrně. Při takovém množství zbytečných vysokých škol jen aby se naplnily nějaké kvóty, je úroveň školství jen předstíraná k oblbování neinformované veřejnosti. Proto také tolik mladých lidí nemá kvalifikované uplatnění v hospodářství státu, jdou se pak potloukat třeba někam na západ a podle finančních možností se protloukají třeba jako au pair. 

Také jsem zase něco slyšel o opatřeních EU proti Maďarsku kvůli nechotě přijímat tzv. migranty. Zajímavé že neslyším nic o sankcích proti ČR. Vždyť vláda je údajně proto jakémukoliv přijímání barevných migrantů. No vyjádřil jsem se k tomu na serveru zvedavec.org zde:
http://www.zvedavec.org/nazory-7725.htm a to jako přispěvatel Lucifuge. Koho můj názor, ke kterému se přikláním, zajímá, ať si to vyhledá. Je to až skoro dole v obsáhlé diskusi k článku přispěvatele Maru „Evropský parlament porušil zákon, aby ztrestal Maďarsko za odmítání migrace“. 


Také jsem něco slyšel o chystaných oslavách vzniku republiky v roce 1918. Dokonce společně se slovenskými politiky! Myslím, že není co slavit. Sám pohádkam o vzniku republiky, o TGM, o legiích a pod. nevěřím. To Slováci mají co oslavovat, celá desetiletí čerpali z Moravy, Slezska i Čech. Není podobná situace v celé Evropě, kde by jedny historické národy tak živily druhý historicky naprosto zaostalý a samy zaostávaly. Jsem rozhodný monarchista a jen lituji, že habsburská monarchie byla zlikvidována. Pro mou skutečnou vlast Moravu to znamenal zatím konec, její hlavní město Brno bylo tisíckrát podceňováno a zůstalo závislé na drobcích přidělených z centra. To jen na okraj věci. Nejraději bych byl, kdyby se nějakým zázrakem EU rozpadla a vládly by v jednotlivých zemích národy tam tisíc let žijící a lepší je skutečný monarcha respektující historii svěřených zemí. Na klerikálních základech však monarchii obnovovat zcela nelze, zato na historických základech zcela určitě. Byla by to určitě lepší habsburská vláda než vláda nekvalifikovaných ubožáků přisátých na státní rozpočet.

Žádné komentáře:

Okomentovat