středa 7. listopadu 2018

Stát, který zdražuje pivo...


Počasí je kupodivu v počátku listopadu stejně jako v časném podzimu – celkem teplo, slunečno, někdy moc, jindy příjemně větrno. To je pro mě zásadně příjemná věc. Zkusil jsem zapnout kotel na vytápění bytu – cítím často chlad, bývá mi zima, ač mám v bytě minimálně 23 stupňů tepla. Přitom vyjdu ven, oblečen do termoprádla a je mi příjemně (není to něco jako dřívější spodky), klidně v těch krásných černých termokalhotách a termotriku mohu projít po domě dolů až k poštovní schránce. Nedělám to ovšem, vezmu si ještě stejně podle mě krásné tepláky... klidně však v nich přijmu i náhodnou návštěvu... 

V bytě v Ivanovicích n. H. má manželka bezvadnou kovovou poličku u kuchyňské linky. Také bych ji chtěl, vypravil jsem se v pondělí do Hornbachu, vůbec jsem se tam  však nevyznal, vyšel jsem ven, chvíli se motal v tom zmatku lidí a dopravě, než jsem dorazil do sousedního Bauhausu. Tam jsem se odvážil zeptat pracujícího personálu na tuto věc, odpovědi jsem však neporozuměl, totiž kam mě posílal, o produktu sám nic nevěděl. Nakonec jsem rezignoval a pokusil se dostat k tramvaji. Osmička z Bohunic byla plná lidí, vymotal jsem se z ní jednu zastaávku před Hlavním nádražím. Tam bylo všude tolik lidí, že jsem rezignoval na pokus procpat se ke kýžené tramvaji a ploužil jsem se pomalu na Ferdinandovou třídou na Velké náměstí (Masarykova, nám. Svobody). Tam jsem odpočíval na lavičce, pak jsem pomalu zamířil po Kobližné na Cejl a k Úrazovce. Navštívil jsem tam švagra, trochu jsme si popovídali, ve středu prý půjde už domů, bez berlí se ovšem neobejde. Popřáli jsme si navzájem a pak jsem šel pěšky až domů. Daleko víc mě zmáhá cesta přeplněnou tramvají či pronikání davy lidí...  než pomalá chůze pěšky. A to mám jestě bolesti na chodidlech, které ovšem už jsou mírnější po používání masážních přístrojů doma. – No, nechtěl jsem nic psát o svém zdraví, ale nějak mi to nejde, ovlivňuje to prostě veškerý můj život.

Jak nyní pročítám weby, čtu tam pořád o písničkáři J. Nohavicovi, který byl vyznamenán v Rusku. Pepíci z Prahy to zřejmě nemohou překousnout a své rusožroutské výlevy uplatňují nepřetržitě. Správně jim někteří, hlavně Moravané odpovídají. Nohavica je dobrý písničkář, vyznymenání si zaslouží a co je na tom špatné, to já nevím. V. Putin je rozhodně nejlepší prezident v Rusku a možná i na světě. Pozvedl svou zemi úžasně, zbavil se páté kolony a počíná si dobře i v mezinárodní politice. Argumentace Krymem je směšná, o tom už jsem dříve psal. Jsou to všechno pražské pseudoproblémy. Jejich rady opravdu nepotřebuji.

Senát považuji za zbytečnou věc, jsem pro jeho okamžité zrušení. Nyní jsem četl, jak se spekuluje o tom, kdo bude předsedou Senátu. Prý Jaroslav Kubera. ODS nemám vůbec rád, ale Kubera je mi zatím sympatický.

Slyšel jsem v rádiu, že ministr ANO Vojtěch Adam je nespokojen s vysokou spotřebou alkoholu a tabáku. Jak z toho ven? No co mohou vymyslet ti mudrlanti – zdražování v první řadě, pak omezování prodeje... samé pitomosti, spíš jen záminky ke zdražování. To se to bude chlubit vyšším příjmem rozpočtu, že? A to ANO slibovalo zlevnění piva. Pivo je národní nápoj, nejde o žádné nebezpečí alkoholismu, to jsou  jen účelové řeči. Alkohol a cigarety jsou už tak nadměrně drahé. Obyčejný člověk nemůže jezdit na drahé pobyty a kdovíjak si užívat, navíc pro bohaté zdražení nic neznamená. Cigareta a pivo představují relaxaci pro lid. Výše zmíněné nápady jsou jen pitomosti. 

Žádné komentáře:

Okomentovat