neděle 23. prosince 2018

O iPhonech, palmech i sousedovic kočičce


Měl jsem úplně první iPhone, který se zde ještě neprodával. Pamatuji si, jak jsem s několika uživateli palmů naštívil jdnoho pána, bylo to někde v terénu a on nám tam předvedl iPhone. Nedůvěřivě jsme na to koukali a hlasitě jsme uvažovali o tom, jaké se na to lepí asi ochrany displaye, jak se asi musí blbě psát na display rukou, byli jsme zvyklí z palmů na stylus. Ale brzy jsem pochopil, že toto je něco zcela jiného a mimořádného. Hned jsem pátral po možnosti koupě, a to se stalo v jedné restauraci, kde jsem měl sraz s pánem, který jich dovezl asi deset z Německa a tam to přišlo z USA. Samozřejmě černý prodej, bez dokladů, bez záruky... Prostě musel jsem ho mít. Když jsem ho začal užívat, byl jsem ohromen, oproti palmu to bylo o několik tříd lepší, úžasný display, možnosti psaní.... to jsem si tehdy myslel. A to jsem byl aktivní palmista, přispíval jsem do webu Uživatelů PDA Brno. No časem jsem poněkud vystřízlivěl a dnes je to tak, že se ke starému palmu rád vracím, měl v sobě něco, co žádný telefon, ani iPhone nemá. Prostě kalendář je nesrovnatelně lepší, neotravují vás všelijaké nabídky z kontextu, poznámkovník na palmu nemá chybu, četba knih ve formátu pdb... prostě na svou dobu to bylo skvělé, a i dnes ho rád budu užívat. Mám LifeDrive se čtyřgigovým diskem, jehož otáčení trochu zpomaluje činnost. Znám se ještě s panem Daňkem, který je také užívá a měl jsem od něho první palm, s ještě černobílým displayem. No užil jsem si ho a měl jsem k němu telefonní modul, takže když se nasadil, byl z toho telefon, sice pořádně těžká cihlička, ale fungovalo to. Podobně k tomu byly i jiné moduly, ale ty jsem neměl. iPhone mi vlastně vše nahradil. Jen lituji, že jsem daroval nevlastní neteřince svůj první iPhone, a děti ve škole jí ho prý rozbily. Byl by to dnes cenný archivní kousek. Podobně jsem vyhodil svůj první palm když mu odešla baterie. Toho jsem pak také moc litoval, baterie by se dala docela snad i dnes sehnat. Tak aspoň mám svůj druhý palm LifeDrive, sám jsem si v něm, vyměnil i baterii, pak jsem ho donesl p. Daňkovi, který mi v něm vyměnil disk za kartu, to mělo urychlit činnost LifeDrive. Ale nestalo se tak, naopak nastaly problémy, takže mi zase vyměnil kartu za původní disk. Mě to tak nevadí. Tento palm je sice multimediální, ukazuje barevné obrázky, přehrával jsem na něm i seriály, nevím, jak se jmenoval, snad Útěk z vězení. Někdo mi ho sehnal, já jsem si musel video překonvertovat, přidat k něnu titulky a dostat to do palmu. Pak jsem třeba čekal někde v ordinaci a přehrával si seriál či posloucha hudbu... No na toto je i Phone mnohem lepší. Takže když jsem shromáždil peníze, nelitoval jsem je, musel jsem mít iPhone 6+. No po roce už byla další, vyšší verze, ale na to já si nepotrpím. Telefon iPhone dělá krásné fotografie, číst se v něm dá také krásně, na vše se dají sehnat aplikace. Právě se chystám aktivovat si službu Jít spát a Budíček, neb jdu ráno k lékaři. Bez iPhone ani krok.

Před svátky jsem byl v Ivanovicích na Hané za manželkou a přijely tam dvě dcery s dětmi a jedna i s přítelem. Pěkně jsme si popovídali a zahráli si společně Člověče nezlob se. Bylo mi celkem dobře. Ale pak, v sobotu odpoledne jsme jeli do Brna. Kvůli změnám v dopravě jsme vystoupili v Židenicích a tam jsme se rozešli. Já jsem čekal na osobní vlak, který mě za chvíli dovezl na Hlavní nádraží. V neděli jsem byl převážně doma a měl jsem dopoledne jedinou návštěvu, sousedovic kočičku Čiko. Ta občas přichází obratně po zábradlí společného balkonu a na okně mňouká, aby ji pustil dál. Učinil jsem tak a nechal ji pobíhat a šmejdit. Posléze obratně vyskočila až na nejvyšší skříň. Možná jsem ji už zde v blogu zmiňoval. Kočky mám moc rád a ony to většinou cítí a běhají za mnou. Tak i tato britská modrá, což nejsou moc milé kočky. Přikládám její posezení na nejvyšší skříni na obrázku.

Žádné komentáře:

Okomentovat