čtvrtek 28. března 2019

Čtvrteční deníček


Ve středu jsem se po nalepení nové náplasti Dolforin cítil dobře. Byl jsem tedy hodně venku, doma jsem více uklízel... unavil jsem se. Večer jsem proto usnul v houpacím křesle a probudil jsem se až v noci. Podíval jsem se rychle ještě na televizi, nic mě nebavilo, tak jsem spustil ČT24 a užasl jsem. Vysílali záznam z jednání sněmovny. Myslím, že toto by se mělo vysílat v normálním čase ve dne, aby lidé mohli vidět, co si to zvolili, jak jednají a reagují. Opravdu poučné! Žasl jsem třeba nad takovýmto žvástem opozičního poslance: Za vlády ODS a spol. měli učitelé lepší platy než dnes. A jak je to možné? Pan poslanec tvrdil, že sice plat byl  nižší (asi o 10 000, nepamatuji si přesně), ale rozdíl mezi tzv. průměrnou mzdou a platem učitele byl menší než dnes! Takže byl lepší než dnes! Geniální logika ODS! Co je to průměrná mzda? Co je to průměrný důchod? To například mě vůbec nezajímá! Mě zajímá jen a jedině to, kolik mi přijde na účet a předpokládám, že u učitele a kohokoliv jiného (asi kromě členů a stoupenců ODS a spol.) je to stejné. Takže já bych byl pro to, aby ČT byla zprivatizována a vysílal by jen jeden či dva státní kanály sloužící jako servis vládě, sněmovně.... Samozřejmě občan by za toto nic neplatil. Dnes ČT slouží... komu vlastně? Těm kdo ji provozují? A těm, s nimiž oni sympatizují? Nic jiného v tom nevidím.

A když už o tomto píšu – Jaký by měl být vlastně stát? Osobně bych byl pro centralistickou monarchii s naprostou mocí panovníka. Samozřejmě takový panovník, jehož moc by se odvozovala od historického práva, by respektoval nějakou formou zemské zřízení – Morava, Slezsko, Čechy. A pokud by monarchie nemohla být, tak by byl pro stavovský stát, žádné volby v současné podobě, žádné žvanění těch ubožáků. Představitelé jednotlivých stavů by reprezentovali svůj stav v nějaké sněmovně. Nebudu to více rozebírat, něco už tady historicky bylo, je to zprofanované a je to dnes tabu. Ale stačí se ale zeptat, pokud by ta možnost nastala, Španělů na Franka, Portugalců na Salazara... Co bylo pro ně lepší? Jak by vypadala dnes Itálie, kdyby se Mussolini tak hloupě nezapletl ve světové politice...? No, myslím, že to stačí. Kdo ví, za co budu někým nyní označen.

Žádné komentáře:

Okomentovat