středa 9. února 2011

Modrá obloha

Pondělní počasí překonalo očekávání. Obloha modrá, sluníčko, vlahý větřík... Docela příjemně. Lidé chodili namnoze docela nalehko nebo se svršky přes ruku. S Evou jsem byl již na vycházce, nemoc povolila, i když venku nemohla setrvat příliš dlouho. Po sněhu ani památky, a protože vegetace je bez listí, je všude na volnějších prostranstvích vidět spousty odhozených odpadků, které jinak v létě listí a v zimě sníh milosrdně zahaluje. S tím by město mělo něco udělat.

V úterý bylo opět celkem příjemné počasí. Eva už mohla cestovat, vypravila se za maminkou do Chvalkovic. Já jsem něco nakupoval a ve zmatku ve městě u hlavního nádraží jsem si vzpomněl také na chvalkovskou idylku. Tam byl opravdu klid, ticho, čistý vzduch, krásné projížďky na kole. To mi zde chybí. Nicméně vše má svůj líc i rub, to si samozřejmě také připomínám.

Ve středu brzy dopoledne po domě bloudili nějací lidé. Setkal jsem se s nimi u vchodu. Starší pán se otázal, zda zde bydlím a potom, jak jsme spokojeni s úklidem. Odvětil jsem, že spokojený nejsem. Dále jsem to nerozváděl, hovořili totiž přes domovní telefon s jinými. Jen bych k tématu dodal, že už asi 14 dní jsem si nevšiml, že by někdo uklízel. Z této návštěvy usuzuji na možnost změny, snad k lepšímu.

O situaci v naší zemi si žádné iluse nechovám, a to od samého počátku. Nejsem ani mrzutý pesimista či lítostivý pamětník starých časů, jen se dívám kolem a snažím se přemýšlet. Internet se mi k lecčemu vždy hodí. Tak i zde jsem našel odkaz na stránku, kde je to pěkně shrnuto. Bylo to uvedeno údajným citátem z díla Honoré de Balzaca: „Buďte si jisti, že za každým velkým majetkem je zločin." Stránka je zde: Kupon.

Žádné komentáře:

Okomentovat