čtvrtek 4. srpna 2011

Káva musí vonět

Ve středu bylo velmi teplo a slunečno, léto. V poledne jsem měl schůzku v restauraci Adria na rohu Masarykovy a Josefské. Pivo pouze Budvar, sice dobrý, ale výběr piv vlastně žádný, asi jsou zaměřeni jinak, navíc vyšši cenová kategorie. Odpoledne jsem se věnoval práci, která mi došla e-mailem. Při odpočinku u okna jsem si všiml, že cikánští výrostci se dobývají přes zeď do zahrady sousedního domu. Šmejdili tam, dostali se do kůlny a začali vytahovat věci. Šlo o získání kovů pro sběrnu. Svůj lup dostali přes zeď a v tu chvíli se tam zastavilo auto Městské policie. Policisté jim něco sdělili, načež výrostci věci vrátili ke zdi zahrady. Policisté se rozhlédli kolem a... odjeli. Samozřejmě výrostci čekali jen na to, hned byli nazpět a věci odtáhli do sběru. Čistě cikánská sběrna kovů je za rohem. Dům majitel prodal, zatím je opuštěný, takže si jich tam nikdo všimnout nemohl. Šlo o harampadí, možná budoucí uživatel bude rád, že je to pryč.

Ve středu moje zážitky s cikány pokračovaly. Většinou nestojí za zmínku. Alespoň jeden: Jel jsem na zubní kliniku do Židenic. Měl jsem dost času, takže jsem se trochu prošel po Táborské a okolí. V jedné ulici pracoval cikán, stříhal keř rostoucí podél chodníku. Když jsem se přiblížil, vznesl pozoruhodně inteligentní dotaz. Ukázal na zem a zeptal se mě, zda je to klíště. Užasle jsem se podíval nejen proto, že jsem nečekal žádný hovor. Viděl jsem tam hemžit se škvory. - Na klinice mě moc nepotěšili, čeká mě postupná výměna zbylých amalgamových plomb, ale uznávám, že je to dobře.

Odpoledne jsme zajeli na Ústřední hřbitov a poté tramvají dojeli k Dětské nemocnici. Protože jsem pociťoval nápojový deficit, přesvědčil jsem Evu, abychom zašli na pivo do restaurantu Pod kaštany. Musel jsem však vypít kromě svých i objednané malé pivo za ni, což mi samozřejmě nevadilo. V dusném odpoledni po chození po hřbitově a cestě též v dusnu v tramvaji to byla dobrá volba, navíc jsme si zde pěkně popovídali. – Zkoušel jsem kávu původem z Brazílie, koupenou v Lidlu. Není špatná, ale potřebné aroma prostě takto balená káva nemá. Vynahradil jsem si to v prodejně na Kounicově. Musel jsem po vstupu do prodejny chvilku počkat, než kávu nasypali do zásobníku, byla totiž právě upražená. To je opravdu jiná sorta. Krásně voněla, hned po příchodu domů jsem si ji připravil, dříve než bych dělal cokoli jiného.

Žádné komentáře:

Okomentovat