čtvrtek 29. prosince 2011

Errata

V příspěvku Perikola jsem jako příklad uvedl myšlenku ředitele divadla, kterou přečetla úřednice divadla před představením. Později jsem četl článek a hle, vidím, odkud pan ředitel svá moudra čerpal. Je vidět, že se vyzná. Bez dalšího komentáře uvádím citát z článku A. B. Bartoše o instituci B´nai B´rith: „Po Havlově smrti uvedl šéf ADL (Anti-Defamation League, Liga proti pomluvám): „Byl inspirativní postavou pro miliony lidí na celém světě, která důsledně projevovala sílu morálního vůdcovství. Bude všem scházet, napsal Abraham Foxman.“ Článek najdete třeba zde: B´nai B´rith 

Totéž se týká výroků V. Havla. Věděl jsem, že  výrok o pravdě a lásce, který v listopadových dnech 1989 použil bez uvedení jeho autora, patří Mahátma Gandhímu. Ale ani pojem humanitární bombardování, o kterém jsem se také zmínil, nevymyslel on. V rozhovoru pro francouzský Le Mond (29. 4. 1999) sice použil tento termín, ale sám to pak popřel „Tento obskurní pojem jsem samozřejmě nejen nevymyslel, ale nikdy ani nepoužil a ani použít nemohl, neboť mám – troufám si tvrdit – vkus.“ vyjádřil se později Havel – pro deník MFD. Původ pojmu humanitární bombardování lze najít ve slovníku A. Hitlera před napadením Polska. Havlův přesný citát najdete v politické části tady: Václav Havel – Wikicitáty. Sami posuďte pravdivost vyhlašovaného guru s patentem na pravdu. Jeho klaka se už stará, aby tento samolibý, ješitný polovzdělanec přijetím zákona byl postaven vedle prvních presidentů republiky. Jsem také zvědav, s čím vším ještě vyrukují. Aspoň lidé zapomenou na hanebné zvýšení DPH a uklidněni budou poslouchat jiného vládního lumpa, jak jim vykládá, že péče o zdravotně postižené, staré lidi se má přesunout prý v jejich vlastním zájmu zpět do rodin, do běžného života. Inu, ušetřit se přece někde musí a lukrativní budovy ústavů, jako třeba ta moderně vybavená a upravená ústavu v Brně-Chrlicích, si jistě své zájemce, čekající na vhodnou chvíli, najdou. Typické je, že se šíří oficiální zprávy dementující záměr zrušení ústavů. To je však jen taktika. Veřejnost se uklidní, petice se psát nebudou a najednou budou ústavy prázdné. Stane se tak?

Žádné komentáře:

Okomentovat