úterý 6. prosince 2011

O pivních speciálech a bydlení pro neplatiče


Hned v pondělí po poledni jsem zašel do restaurace Olymp na Durďákově ulici, mám to asi čtvrt hodiny pěšky.  Tam se v přízemí zde typické černopolní vily nachází restaurace Olymp. Na dveřích měli oznámení o jihlavském pivním speciálu Čertovské pivo. Takže jsem měl příležitost ho ochutnat. Je to 16° pivo se 7,1 % alkoholu, temně červené barvy způsobené přidáním výtažku z červených hroznů. Subjektivně se mi jevila chuť vyvážená s plnou, ale jemnou hořkostí, ovšem nijak zvlášť zajímavá. Hodnotil bych pivo spíš jako lepší průměr.

Další pivní nabídkou prosince je Adventní speciál, 15° pivo, které se vaří klasickým dvourmutovým dekokčním způsobem a zraje v klasickém ležáckém sklepě při teplotě 2 °C. Je připravováno pouze z domácích ingrediencí a je obzvláště dobře nachmelené. Vyznačuje se sametovou pěnou, zlatavou barvou a skvělým řízem. Tak to aspoň tvrdí vrchní sládek z pivovaru Velké Březno. Já jsem ho ochutnal v restauraci U kormidla na Kounicově ulici. Obsluhující slečna mi tvrdila, že je to Starobrno, ale to jsem jí nevěřil. Později nastoupil číšník a od toho jsem se dozvěděl, že Starobrno je pouze distributorem tohoto piva. Chuť byla plná, výrazná, podtržená příjemnou hořkostí. Hodnotím ho jako výborné pivo, které rád ochutnám znovu.

Dům na Francouzské 44 už se vyloupl z lešení, prodělal sympatickou úpravu. Stále je nepřístupný chodník před domem, ale zřejmě už brzy se dočká nových obyvatel. Kdopak to asi bude? Vedlejší dům číslo 42 je další adept na opravu. Okna v přízemí jsou zabedněná, vypadá dost sešle. Průchodem chodí obyvatelé do dvorního traktu, asi pavlačového, ten vypadá docela nově. Ovšem už jsem si přečetl, k čemu bude sloužit starý dům Francouzská 42, až ho opraví. Bude zde 35 bytů, to znamená, že asi přibude jedno či dvě podlaží, magistrát zde spustí pilotní program bydlení tzv. sociálně vyloučených lidí. Město vymyslelo jakýsi model bydlení ve třech stupních. V tzv. krizovém bydlení klient získá přechodné bydlení v pronajatém bytě – cílem je podchytit hlavně rodiny s nezaopatřenými dětmi, které nesplňují kritéria pro nájem v obecních bytech. Po dvou letech následuje tréninkové bydlení pro ty z nich, kteří se budou snažit sami vlastními silami stabilizovat svou situaci i rodinný rozpočet. Po dalších dvou letech ve třetím stupni mají možnost získat standardní integrované bydlení v obecních nájemních domech. Tedy shrnuto: pokud projdou úvodními dvěma stupni programu a mají splaceny veškeré závazky vůči městu, mohou začít normálně bydlet. Termín „sociálně vyloučení“ je typický newspeak. Z něho je jasné, o koho půjde, nemusím jmenovat. Tréninkové bydlení, to je paráda. A hned pak jistě přednostní přidělení městského bytu. Ještě by ty chudáčky sociálně vyloučené mohli úředníci vodit za ručičku na sociálku a zpět, aby bohaté sociální dávky správně využili. Kdybych já dlužil na nájemném, jestlipak by úředníci brali tolik ohledů? Zdroj informace je zde: Brno chystá chráněné bydlení Ovšem nic se tam nepíše o tom, co bude s těmi, kdo nebudou mít splněny závazky vůči městu, nebo kteří prostě v kterémkoli bodě lhůty neobstojí. Kam půjdou?

Žádné komentáře:

Okomentovat