neděle 3. června 2012

Noc kostelů a veselice místo výběhu psů


V pátek se konala akce Noc kostelů. Doprovodil jsem Evu nejprve do katolického kostela v Zábrdovicích. Podíval jsem se zblízka na tamější varhany a viděl jsem archivní prostory zdejšího regenschoriho Z. Hatiny. Má v nich spousty cenných notových materiálů. Později jsme ještě zavítali do katedrály na Petrově. Bylo tam mnoho lidí, trvalo dost dlouho, než jsme našli možnost se posadit. Pěkným zážitkem byla varhanní preludia v podání zdejšího varhaníka D. Postráneckého. Několik motivů tvůrčím způsobem rozvedl a dal zaznít nástroji v plné síle. Pak následoval půlhodinový koncert pěveckého sboru Beseda brněnská se sbormistrem P. Kolařem. Zazpívali několik ukázek z díla J. S. Bacha. Cílem Noci kostelů bylo prý i nalákání a podchycení ateistů. Hm, snad tomu nasvědčovalo i vábivé zvaní v mikrofonu na Petrově k poslechu varhaníka při pravidelných mších v jiné dny.

V odpoledních hodinách v sobotu jsem zaznamenal silný zvuk jakési hudební produkce ve volném prostoru, do něhož se vstupuje z Hvězdové ulice. Vyhlédl jsem z balkonu a spatřil skupiny lidí, v množství zde nezvyklém, jak si to užívají. Samotná produkce mi byla skryta za korunami stromů, ale decibely rozléhající se do prostoru ji umožnily lokalizovat. Nezbylo než zavřít okna a tak se zvukově utěsnit. O co šlo, jistě nevím, ale zřejmě jde o toto téma: Bronx v sobotu zaplní hudba, tanec a divadlo Koncem týdne jsem zde spatřil početnou skupinu pracovníků městské organizace, jak sekají trávu a porosty, čistí tento prostor a vyvážejí odpadky. Bylo mi to v tomto rozsahu divné, ale pokud jde o akci podporovanou a dotovanou městem, dává to smysl. Tato hudební produkce se mi nelíbila, je to typická kampaňová záležitost, na níž se přiživí řada lidí, kteří vědí, jak využít možností a přijít k dotacím. Copak jinde ve městě je živěji? Proč to neudělají třeba na Údolní? Co zde dosáhli? Oživení, zlepšení společenské atmosféry? Kdepak. Bezcenná produkce velmi hlučné reprodukované hudby, změť lidí, jako toalety se nabídly husté křoviny u zdí, trávník, který je užíván k výběhu psů, posloužil jako odpočivná plocha pro povalující se účastníky. Ve skutečnosti jen narušili klidné odpoledne a večer širokého okolí. Však večer už jsem toho měl opravdu dost a chystal jsem se volat na městskou policii. Naštěstí se to ve 22 hodin samo rozešlo. Drobný klip naznačuje atmosféru odpoledne, kdy tam ještě nebylo plno.

Kávu mám rád, piju ji několikrát denně. O kávě je toto video, které stručně ukazuje na „kvalitu“ běžně prodávané kávy: Peklo na talíři: Káva - Pořad: Peklo na talíři, Video na Stream.cz (ID: 684722)


Žádné komentáře:

Okomentovat