pátek 22. června 2012

Voda netekla, pivo ano


V úterý dopoledne elektrikáři pracovali na úpravě osvětlení na chodbách domu. Původně jsme zde měli světla, která jsme museli zhášet sami. Já jsem s tím byl spokojen, ale spousta lidí je nechávala bezohledně zbytečně svítit. Nyní to máme jako jinde v nájemních domech, světla po chvilce zhasnou sama.

Obloha byla v úterý postupně zatažená, ale vedro trvalo nadále. Ve středu jsem čekal bouřku, celý den však bylo pouze velmi dusno. Až kolem půlnoci nastal liják s blesky a hřměním. Ve čtvrtek ráno jsem vstal v 6 hodin a zjistil jsem, že jsme bez vody. Na dveřích domu viselo už 14 dní oznámení, že voda nepoteče v pátek od 8 do 12 hodin. Něco musela bouřka způsobit, resp. urychlit. Ve zprávách jsem četl, že i jinde způsobila bouřka problémy – padající stromy, sesuvy půdy, bahno, přerušení dopravy... Během dopoledne jsem viděl, že havárie se stala před sousedním domem, procházejícím generální rekonstrukcí. Už jsem se zde zmínil, že je na chodníku i na silnici před domem vykopána šachta, nyní již delší dobu stabilizovaná k dalšímu užití, ale tak, aby nepřekážela chodcům i autům. Noční liják zřejmě způsobil nějakou havárii v odhaleném potrubí, vesměs starém. Opravu potrubí potřebuje celá ulice, ale nejsou finanční prostředky, takže se to jen flikuje. Tak se stalo i nyní, v poledne voda už tekla, v šachtě je vidět kus vyměněného, nového potrubí. – Odpoledne jsme se sešli v restauraci Pohoda na Štefánikově ulici s dvěma bývalými spolupracovnicemi Libuškou a Soňkou. Poseděli jsme na kryté zahrádce, popovídali si, poprvé jsem zde ochutnal pivo Louny 12°. Docela mi chutnalo. Eva vypila dvě lahvová černá Starobrna. Tím mě velmi překvapila, ještě nikdy jsem ji při takové konzumaci piva neviděl.

V pátek ráno opět netekla voda. Když jsem brzy dopoledne vyšel na ulici, spatřil jsem zase vodaře v plné práci. O kousek dál stála cisterna s pitnou vodou. Mohli nás aspoň o tom stručně informovat. Vyrazil jsem raději do Bohunic, strávili jsme většinu dne vycházkami na nákup, do lékárny, k lékaři, kde Eva musela dlouho čekat... Odpoledne jsem jel zpět, sjel jsem tramvají na Křenovou a zašel jsem v odpoledním horku do Pivnice Litovel. K tomu pivu se chci stručně vyjádřit. Litovel se drží klasických postupů a je to na pivu znát. Samozřejmě lahvové pivo je jiné než točené. Lahovové jsem dříve kupoval v Ivanovicích na Hané. Točená 11 a ještě více 13 mi velmi chutnají. Jedenáctka se vyznačuje příjemnou chutí, ba i vůní, barvu má měděnou, pěna brzy klesne, ale zbytky vydrží až na dno. Pěna na sklenici pěkně kroužkuje, můžete to vidět na obrázku. Říz piva je mírný, hořkost jemná, cítíte ji na patře ještě dlouho. Pitelnost piva je vysoká.

Žádné komentáře:

Okomentovat