pondělí 25. června 2012

Ryby a kachny v Ponávce


V sobotu dopoledne se zdálo chladněji, odpoledne však nastalo zase horko. Vyšel jsem si na vycházku podívat se po svatojánském pivním speciálu, ohlášeném na toto datum. Nakonec jsem ho ochutnal v Pivnici U Růžičky na Vídeňské ulici. Pivo mi vůbec nechutnalo, připadalo mi fádní, mdlé, nezajímavé chuti, jaksi vodové. Jen s přemáháním jsem sklenici dopil. Vůbec nechápu, že loni se mi jevilo tak dobré.

Říčku Ponávku je možno vidět na Špitálce, jak se vine kousek kolem budovy teplárny. Nevypadá moc vábně, do poloviny hladiny je zarostlá travinami, o odpadky zde nouze rovněž není. V místě stojí tabule se sdělením plánů na revitalizaci Ponávky. Termín je nejspíš ve hvězdách. Všiml jsem si, že v této ubohé strouze kupodivu plavou ryby a zahlédl jsem tam několikrát i kachny. Zřejmě je voda čistší, než se dá z prvního pohledu usuzovat. Revitalizace toku by věci jen prospěla.

S malým pochopením sleduji případ bývalé ministryně obrany V. Parkanové. Přímo fanaticky ji obhajuje ministr Kalousek. Proč asi? Jeho argumentace je lichá. Prý neměla žádnou zákonnou povinnost pátrat při posuzování nákupu letadel Casa. To je opravdu zajímavé. Pokud si ministryně kupuje nové křeslo do kanceláře, pochopím to. Letadla se kupují snad jednou za deset či dvacet let a jde o velký byznys. Ministryni přitom vůbec nezajímá cena. Nepoloží si otázku, zda by je šlo koupit třeba levněji, aby šetřila státní rozpočet. Nezajímalo to ani vládu, která nákup prosazovala (proč asi?) a nakonec schválila. Doporučil bych jmenovat ministrem obrany houpacího koně. Nestál by moc, všechno by odhoupal a odkýval, odvedl by stejnou práci jako taková kompetentní ministryně. Podle zpráv v tisku Ústav státu a práva potvrdil, že externí posudek ke koupi letounů nebyl třeba. To jsou jen právnické formality. Posudek na snahu o dobrý nákup určitě nepotřebovala. Lidé jsou vláčeni soudci, exekutory, úředníky z finančních úřadů atd. za delikty v řádu tisíců či desetitisíců korun. Zato prošustrovat či rozkrást stovky milionů či miliardy může ta naše „elita“ bez obav a beztrestně. V kauze Promopro zúčastění odmítají mluvit. Na to mají také zákonné právo. Kradlo se tam? Pochybuje někdo o tom? A je možné, že to kvůli zákonnému právu zlodějů vyšumí také do ztracena.

Žádné komentáře:

Okomentovat