sobota 16. června 2012

Rušný počátkek a letní konec týdne


Minulé pondělí jsem šel do středu města a zvolil jsem cestu ulicí Vachovou. Část této krátké ulice tvoří zadní fronta budovy České národní banky. Spatřil jsem tam celý chodník obsazený policisty v černém s dlouhými ručními zbraněmi, na silnici stálo více policejních aut. Přímo manévry. Ozbrojenci však vypadali pohodově, rád bych se jich zeptal, o co běží, ale neodvážil jsem se, asi by mě odmítli. Zřejmě šlo o nějaký velevýznamný převoz peněz. 

Odpoledne jsme si vyšli na vycházku po Starém Lískovci, když jsem se vracel, tramvaj uvízla na Pekařské. Většina lidí hned vystoupila, já jsem patřil k menšině setrvávající. Usadil jsem se a četl si detektivku v iPhone. Ovšem nakonec personál sdělil, že neví, kdy pojedou dál, takže jsme vystoupili všichni. Venku jsem zase viděl několik policejních aut a také hasiče. Co se stalo, nevím, asi nějaká havárie. Šel jsem pěšky až na Joštovu, teprve tam jsem se tramvaje dočkal. 

Odpoledne jsem zabalil psion a odnesl ho na poštu. Odeslal jsem ho na opravu. Zničehonic přestal fungovat, na displayi se zobrazovaly jen vodorovné čáry, jinak nereagoval. Odhadl jsem to na kolaps flexi šňůr, které drží display. Je to častá závada psionů verze 5. Uvidíme, jak to dopadne. Z pošty v IBC Centru jsem zamířil procházkou na Křenovou osvěžit se do Litovelské pivnice.

Ve čtvrtek jsem četl zprávu, že zemřel politik Jaroslav Šabata. Osobně jsem ho neznal, nicméně nějakou vzpomínku mám. Bydleli jsme v Pisárkách. Šabatovi měli byt v domě na rohu Hroznové a Kalvodovy ulice. Jako děti jsme si hráli často na ulici. Tehdy byly komunikace klidné, aut moc nejezdilo. A tam jsem se potkával s nejmladším Šabatou – Honzou. Také si pamatuji na jeho sestru Annu, ale ta mě jako holka tehdy moc nezajímala. Ani Honza nebyl nějaký kamarád, jen si na něj trochu pamatuji z dob klukovských. O rodině, jejich kariéře apod. jsem samozřejmě v té době nic netušil.

Na konci týdne přišlo zase letní počasí. V sobotu bylo v Brně slunečno s modrou oblohou bez mráčku.

Žádné komentáře:

Okomentovat