neděle 17. dubna 2011

Konečně jsem se dočkal

Ve čtvrtek bylo chladno, teplé oblečení se ukázalo jako vhodné. Dovozu kola jsem se nedočkal, zase to bylo odloženo o den. Zato v podvečer konečně přijel technik z firmy Fayn, aby mi uvedl do provozu telefonování přes internet. Jde o připojení obyčejného analogového telefonu k internetu, k tomu slouží voip brána. Ukázalo se, že je nutno změnit některá nastavení připojení. Trvalo to asi hodinu, než se to zdařilo. Problém byl v původním nastavení internetu. Nyní vede ethernet přimo do voip brány, odtud routeru Apple Airport Express. Bezdrátová síť konečně funguje a telefon také. Teprve v pátek dopoledne mi přivezl technik Cyklosportu Mičuda pan Koudelka elektrokolo po revizi. Snad bude vše v pořádku. Nejen ze servisních událostí se přesvědčuji, že dodržení slova je u nás dost vzácná vlastnost. Nicméně mohu konstatovat: konečně jsem se dočkal.

Došel mi e-mail se sdělením o nové verzi 3.4 beta LibreOffice, což je tzv. kancelářský balík, nějaká odnož od OpenOffice. Na webu jsem zjistil, že je jen pro procesor Intel. Stáhl jsem ho tedy na Mac mini, ale kupodivu vůbec nešel spustit. Musel jsem se vrátit k předchozí verzi.

V sobotu jsem si povšiml vyvěšeného smutečního oznámení v přízemí. Zemřela ještě mladá paní, už jsem se o její nemoci zde zmiňoval. Rakovina. Pamatuji si ji jako drobnou, usměvavou příjemnou ženu. Takový náhlý konec nikdo nečekal. Zůstaly po ní dvě malé děti a manžel, od rána po celý den v práci. 

Po obědě jsem vyrazil na elektrokole na brněnskou cyklojízdu. Informace zde: 24. cyklojízda  Sraz několika stovek cyklistů všech věkových skupin se konal na Moravském náměstí. Kola měli také nejrůznější, nejvíc pozornosti budil jezdec na přímo patrovém kole – zjevně vlastní výtvor asi ze dvou kol. Rád bych věděl, jak na tak vysoký posez nasedá či z toho sesedá. Moje elektrokolo zde bylo jediné. Po úvodu spojeném s podáním informací, rozdáváním cyklistických tiskovin i občerstvení jsme za policejní asistence vyrazili po Kounicově ulici a okruhem přes Hrnčířskou, Lidickou, přes hlavní trasu na Moravském náměstí k Hlavnímu nádraží, dále po Masarykově, přes náměstí Svobody zpět k Místodržitelskému paláci. Zde jsem se již odpojil, a zatímco skupina pokračovala v další jízdě a programu, já jsem jel po Milady Horákové k Dětské nemocnici. Zde jsem odbočil dolů po Černopolní na Francouzskou. Jízda ve skupině byla velmi pomalá, ale celkem bez problémů. Je to dobrá akce sloužící k propagaci tohoto způsobu dopravy po městě. Přitom jak nás informovali, v současnosti podpora města poklesla a je třeba se jí domáhat takto či individuálně.

Žádné komentáře:

Okomentovat