středa 6. dubna 2011

Telefonování přes internet zatím po staru

Počasí máme už trochu skromější, také pršelo. Jaro je však v plném proudu, zeleň, květy... Věnoval jsem se doma tvorbě nového webu pro Spolek monarchistů Brno. Výsledek je víc než skromný, ale když není nikdo, kdo by to uměl lépe, nezbývá než se spokojit se mnou. Konečně důležitější je obsah a aktuálnost než nějaké barvičky a všelijaká udělátka. Web, zatím bez obsahu, je zde: Sdružení monarchistů Brno

Také jsem se snažil si zlepšit podmínky pro internetové  telefonování. Využívám služeb firmy Fayn. Dosud jsem se spokojil se softwarovým telefonem X-lite, což má výhodu mobilního využití. Všude, kde se naskytne wi-fi, mohu z powerbooku telefonovat. Nicméně to je zřídka a doma to chci mít pohodlnější. Po dotazu u firmy jsem zakoupil voip bránu WellAtta, napojil jsem ji na internet, propojil ji se základnou přenosného telefonu a – neuspěl jsem. Technik z Faynu mě půl hodiny po telefonu instruoval, podle jeho rad jsem zapojoval a přepojoval kabely, prohlížel nastavení, průběžně to vypadalo dobře, ale nakonec tomu stále něco scházelo. I technik rezignoval. Ukončili jsme  instruktáž s tím, že zavolá na helpdesk firmy PODA, která mi dodává internet, pak se uvidí.

Na doma jsem si pořídil jednoduchý tablet BoogieBoard, který je velikosti většího listu papíru, tenoučký, display je dotykový pouze na stylus či jiný ostrý dotek. Na ruku, prsty i jiné dotyky nereaguje. Slouží k psaní poznámek, nápadů, vzkazů, či nákresů. Vymazat lze jedním dotykem pouze celý obsah. Pouze při tomto úkonu se zapojí baterie. Ta by měla vydržet mnimálně šest let, pokud ne, firma vymění celý přístroj. Za půl roku má být nová verze s možností dílčího mazání a propojení přes USB s computerem. Sbohem, papírky na poznámky!

Středa byla vůbec jakýmsi servisním dnem. Dopoledne si přijel pán z firmy Mičuda pro elektrokolo, aby ho odvezl na důkladný servis. Také něco provede s baterií. Buď repas, nebo bude nová, pokud se sežene. Rozmlouvali jsme chvíli na ulici, dozvěděl jsem se, že na elektroskútry je u nás požadován průkaz a SPZ, což je nesmysl a odrazuje to lidi od koupě. Také mi sdělil, že nové sídlo firmy na okraji Brna bude již brzy. Z Bubeníčkovy ulice odešli kvůli neúměrným požadavkům majitele objektu. Dále jsem dopoledne odnesl do servisu na Lidické ulici remosku. Vždy dělala problémy s pojistkami, trpělivost mi došla v pondělí, kdy jako jediný spuštěný spotřebič (nepočítaje lednici a powerbook) vyhodila hlavní jistič. Přitom právě remoska má velmi nízký příkon, asi 470 W. Doufám, že výměna součástí problém vyřeší.

Žádné komentáře:

Okomentovat