neděle 3. dubna 2011

Víkendové cestování na kole

Vzhledem k příznivému počasí jsem se rozhodl, že konečně vytáhnu ven elektrokolo. V pátek v podvečer jsem nechal nabíjet baterii. Několik měsíců odpočívala v klidu, asi jsem to přehnal, měl jsem ji přece jen občas dobít. Nyní se to projevilo tím, že nabíjení bylo nekonečné, přes celou noc. Ani ráno proces neskončil. Vypnul jsem dobíjení, asi po hodině jsem ho zapnul znovu. Tentokrát to po necelé hodině skončilo. Odpoledne jsem si vyjel po Francouzské, přes křižovatku na Husovickou a dále směrem na Obřany. Dojel jsem až ke stezce u Svitavy a rozhodl se pokračovat dál až do Bílovic. Po krátké přestávce v cíli cesty jsem se vrátil. Lidí tam bylo dost, na kolech, na bruslích i pěšky, ale celkem to šlo v pohodě. Baterie vydržela, ale zdála se mi slabší, hlavně při stoupání terénu. 

Jízdu jsem si zopakoval i v neděli dopoledne, tentokrát jsem zabočil na Hvězdovou, pokračoval Bratislavskou, kolem Úrazovky na Cejl, přes křižovatku na Kolišti kolem budovy Magistrátu k nádraží, dále na Nové sady až ke Svratce. Zde jsem se napojil na cyklistickou stezku a dojel jsem až do Dolních Heršpic, dále se mi jet nechtělo. Lidí tam jezdilo hodně, zvláště bruslařů, s nimiž pro bezohlednou jízdu bývá někdy potíž. Nazpět jsem jel podobně, jen na Cejlu jsem pokračoval až k odbočce na Soudní a odtud na Hvězdovou a domů. Cestování po městě moc velká pohoda není. Povrch je často nekvalitní, a pokud jedu v hustším provozu, necítím se nejlépe. Díry, zvlněný asfalt, betonové pláty vyčnívající trochu výše, každý jinak, stejně tak koleje, zaparkovaná auta po straně, auta jedoucí kolem.... O víkendu je aspoň přece jen trochu klidnější provoz na silnicích. Baterie reagovala lépe, v neděli se nabíjela už v obyklém rytmu. Nicméně je už dost používaná a zkusím raději koupit novou.

Žádné komentáře:

Okomentovat