čtvrtek 16. června 2011

Na houby raději ne

V pondělí dopoledne jako každý den jsem prohlížel informační weby. O radioaktivitě jsem se v blogu již zmiňoval. Znepokojivá zpráva, samozřejmě neoficiální, je zde. (Jako dodatek je uvedeno hoax, ale to nemusí automaticky znamenat diskvalifikaci informace.)

Válka proti Libyi se protahuje přes tři měsíce. NATO se chvástá leteckými misemi a bombardováními měst. Stovky lidí byly zabity, tisíce zraněny. Ale to jim nestačí, počátkem měsíce prohlásili prodloužení útoků do září. Nasadili zde mimo jiné britské vrtulníky Apache vybavené protipěchotními raketami se strašným účinkem - obsahují osmdesát pětipalcových ocelových šipek. USA poslaly do Středozemního moře nejmodernější letadlovou loď George H. W. Bush na vojenské zakončení útoku proti africké zemi s šesti miliony obyvatel. Naše televize se rozplývá nadšením nad úspěchy libyjských rebelů. To se jim to bojuje s takovou výpomocí. A kdopak vlastně jsou ti takzvaní rebelové? V Tripolisu nikdo nepovstal. Zato přes hranice přišla spousta „rebelů“. Libyjská vláda přijala mírové návrhy Africké unie, ale agrese pokračuje. O žádný mír zde nejde. Jak však jdou dohromady všechny vyhlašované ideály západní civilizace s něčím tak hrozným? Máme za sebou Irák, Jugoslávii a Afghánistán. Kdo přijde na řadu po Libyi? No, stejně barvitě líčí sdělovací prostředky story o brutálních zásazích proti demonstracím v Sýrii. Ale nic o tom, jak třeba mohlo být zastřeleno 120 příslušníků bezpečnostních jednotek během jednoho dne. Nic nám neříkají o pomoci, kterou dostává syrská opozice ze zahraničí - Saudská Arábie, Turecko, Izrael. To nejsou jen nahodilé události. Na oficiální informace se spoléhat nedá.

Ve čtvrtek se konala stávka odborů. Doprava byla z velké části zastavena. Zjevně velká část lidí si vzala volno, ve středu odpoledne to bylo patrné na dopravním ruchu na naší ulici, kolony aut směřovaly ven z města. Následující den dopoledne jsem vyšel do města. Bez problému jsem nastoupil do  autobusu a stejně jsem se vrátil. Od 10 do 14 hodin nic nejezdilo, ale odpoledne jsem cestoval opět bez problému. Ne, že bych si stěžoval, ale protest mi připadal jaksi krotký. Možná na železnici to pocítili více.

Žádné komentáře:

Okomentovat