neděle 5. června 2011

Výlet minibusem

Putováni po hradu
Výhled z okénka věže

V pátek bylo velmi teplé počasi, které trochu vylepšoval větřík. Dopoledne jsme se vypravili do lázní na Ponávce. Dříve jsem tam často chodíval, byl jsem tedy zvědavý, zda se něco změnilo. Ničeho podstatného jsem si však nevšiml. V bazénu bylo příjemně, voda teplá, lidí přiměřeně. Eva tam chce chodit náhradou za cvičení, zbývá jí však pouze tento měsíc, přes léto tam bude zavřeno.


V neděli jsme využili služeb turistického minibusu, informace o něm je zde.  Jak jsme se dozvěděli, byla to letos první vyjížďka, i když to zkoušeli už dřív, ale cestující nepřišli. Nyní se pár lidí sešlo. Informace poskytovaly jak informační panel v autobusu, tak především slečna průvodkyně, vybavená mobilním zvukovým zařízením, aby ji bylo dobře slyšet, i elektronickou čtečkou knih, z níž čerpala přichystané informace. Na přehradě jsme přesedli na loď a dojeli na hrad Veveří, kde jsme se nejen prošli v areálu a podívali do věže, ale i posvačili. Na parkovišti jsme se napojili opět na minibus. Pokračovali jsme přes Pisárky na Špilberk, kde jsme se už s minibusem rozloučili. Nebyla to pro mne žádná extra novinka, ale o to nešlo, sama cesta bez starostí byla příjemná. Některé vily jsem ovšem neznal, nebo jen z letmého pohledu. Třeba Reissigovu vilu z let 1901-1902, považovanou ve své době za nejmodernější dům monarchie, dále Haasovu a Tesařovu vilu. Evě se nejvíc líbila vila V. Fischerové, nejen s úžasnou koupelnou. Minuli jsme i mně důvěrně známou vilu Stiassni. Vše se nachází v Pisárkách. - I když jsme tyto skvělé stavby mohli míjet jen cestou kolem, dostali jsme kromě výkladu i informační texty. 

Žádné komentáře:

Okomentovat