středa 29. června 2011

V letních vedrech

V pondělí po rozpačitém dopoledni nastalo letní počasí. Zašel jsem se v horku osvěžit svijanským kvasničákem do Rytířské krčmy. Dozvěděl jsem se, že uvažují o omezení provozní doby, návštěvnost je prý malá. V létě se samozřejmě lidé raději usadí někde na restaurační zahrádce. Pokud ji podnik nemá, musí vydržet do podzimu, pak se návštěvnost jistě zlepší. V úterý a ve středu bylo stále teplé letní počasí. Dopoledne jsme šli na Kociánku do domova pro seniory za Evinou maminkou a do kanceláře. Jak jsem již psal, maminka se tam cítí výborně, vypadá velmi spokojeně a vůbec se tam nenudí. Celou dobu návštěvy vesele povídala o všem možném. Ve středu bylo přímo vedro. V podvečer jsme zašli do bohunické restaurace Kavkaz. Od šesti tam vyhrávalo duo s názvem Tom Sawyer. Kromě zpěvu se předvedli s el. kytarou a klávesami, ale rozhodující byl playback z důkladného audio vybavení. Nabídli výběr nejrůznějších hitů, decibely byly ovšem na hranici snesitelnosti. Úspěch u publika zaznamenali. Setrvali jsme tam asi hodinku.

Nedávno jsem v blogu dal odkaz na článek o radioaktivitě v houbách. Dodal jsem, že je to hoax. Už jsem četl pár textů vyvracejících tyto údaje. Nyní podávám odkaz na článek s názory biochemika a mykologa Jana Borovičky. Pokud jde radioaktivitu, nechť si každý věří, čemu chce. Pokud jde o houby samotné, asi to nebude nejhorší potravina. To, co je pěkně zabalené v hypermarketu, může být daleko větší humus než houby z lesa. Článek je zde.

Zhlédl jsem na internetu film Potraviny. a.s., americký, s titulky. Otřesné, ale poučné, doporučuji. Nicméně je mi nyní jasné, proč se nevyšetřilo nic kolem nedávného skandálu s bakterií E.coli. Takzvaná živočišná výroba v bývalých JZD u nás nebyla také nic pěkného. Možná to ale nebylo všude úplně špatné. Dnešní brutální kapitalismus však překonává vše. Film najdete zde.

Na plukovníka Kaddáfího je vydán mezinárodní zatykač. K tomu už nic raději neříkám. Kdo chce vidět „demokratické“ povstalce v akci, může se podívat na video. Jen pro silné nervy: Obama's Libya
Dodatek: tento odkaz dlouho nevydržel. Stránka je zablokována.

Žádné komentáře:

Okomentovat