neděle 12. června 2011

V neděli na Špilberku



Počátkem týdne bylo příjemně, odpoledne či navečer se objevovaly bouřky, pořádně lilo ve středu odpoledne a večer, ve čtvrtek bylo deštivo od rána. V úterý jsme navštívili naše přátele Jožku a Lídu v Dolních Heršpicích. Bydlí v nové čtvrti v pěkném domě, mají tam  klid, chodí snad pět minut ke Svratce na cyklistickou stezku nebo hned vedle do nákupního centra Avion, odtud mohou jet autobusem zdarma do vnitřního Brna. S odtržením Dolních Heršpic s Přízřenicemi od Brna rozhodně nesouhlasí.

Konečně se ozval internetový obchod Alza. Oznámili, že na pobočce je připravený TP-Link TL-WR340G, tedy jednoduchý wi-fi router. Hned jsem ho vyzvedl a v pátek Evě nainstaloval domácí wi-fi síť. Musel jsem se ovšem u poskytovatele internetu fy Netbox zeptat, jakou mám použít IP adresu. Sdělili, že dynamickou. Instalace z přiloženého CD probíhala plynule, ale měl jsem jim podle jejich pokynů ještě zavolat, aby nastavili mac adresu. Ani pak jsem hned neuspěl, ale jen proto, že jsem odklikával okna instalace a nesnažil se přelouskat pokyny v angličtině. Když jsem tak konečně učinil, zjistil jsem, že nejdříve se musí router propojit s notebookem ethernetovým kabelem. Teprve pak proběhla konfigurace a veškeré nastavení. Po odpojení kabelu jsem softwarově připojil novou bezdrátovou síť, zadal heslo a za chvíli se notebook připojil k internetu.

V neděli jsme se odpoledne vypravili na Špilberk na Den císaře Ferdinanda III. Tento císař obdařil Brno četnými privilegiemi za obhájení města před Švédy roku 1645. Privilegia povýšila Brno definitivně na hlavní město Moravy. Šlo o lidovou slavnost. Od 13. hodin začala programem pro děti, od 15 hodin pak pro širší veřejnost. Přišli jsme teprve na tuto část, nabízející šermířské, divadelní a hudební scénky. Historická výstroj byla pěkná, scénky vyzněly na můj vkus s příliš podbízivou zábavostí, což mělo spíš zaujmout dětskou část publika. Zvlášť se mi nezdálo tematické zaměření na Tři mušketýry, čekal jsem výhradně něco rakouského. Hudební vložky obstarala dívčí skupinka se zobcovými flétnami a zpěvem, hlas zpěvačky se mi však nelíbil. Nejzajímavější se nám zdála drezura dvou jezdeckých koní. Zasvěcený tematický výklad nám průběžně poskytoval historik a monarchista dr. Luděk Šubert, s nímž jsme se zde setkali. Na závěr měly být převedeny ukázky boje o hrad, ale tak dlouho jsme tam nevydrželi. Bylo chladno a reproduktory přímo řvaly, takže v určité chvíli jsem toho měl dost.

Žádné komentáře:

Okomentovat