neděle 26. června 2011

Rubínové pivo, Maid Café a extremismus

Jogurt, jehož domací recept jsem zde zveřejnil,  pravidelně vytváříme. Docela náhodou jsme vyzkoušeli mléko Lactel plnotučné a výsledek byl vynikající. Na jogurt je to nejlepší varianta. Celý litr se přetvořil do hustého krémovitého jogurtu příjemné svěží chuti. Toto mléko dodává mlékárna Kunín, čili je moravské, ale s výjimkou balení v ochranných lahvích, které prý pouze v počáteční fázi prodeje obsahují mléko z dovozu. Doporučuji vyzkoušet. Na přímou konsumaci ale je nadále nejlepší mléko z automatu.

V pátek některé restaurace nabízely svatojanské pivo. Nikdy dříve jsem se s tím nesetkal. Ochutnal jsem ho v restauraci Bogota, pod Petrovem, na pozemku železnice. Docela příjemné posezení pod slunečníky. Pivo je rubínově červené barvy, jemné sametové chuti s náznakem hořkosti. Vyrábí ho ve Velkém Březně, receptura je prý tajemství, nicméně dosahují barvy i příchuti použitím některých bylin, zato bez jakýchkoli syntetických přísad. Inspirace prý pochází z pohanských oslav letního slunovratu, kdy lidé noc ze 23. na 24. června oslavovali jako plnou lásky a kouzel. Kouzelnou moc jsem nezaznamenal, ale velmi mi chutnalo. – Když jsem pak šel na tramvaj středem města, podala mi na ulici slečinka v načančaném úboru lístek. Normálně bych ho hned zahodil, ale slušivé šatičky vzbudily trochu zvědavosti, a tak jsem si ho přečetl. Byla to informace o kavárně Maid Café a současně poukaz na drobnou konzumaci tamtéž. V sobotu odpoledne jsem se tam vypravil,  i když jsem importovanému japonskému kavárenskému projektu v našich poměrech nedůvěřoval. Kavárna vyhlížela celkem přívětivě, obsluhovaly dívky v úborech inspirovaných stylem kostýmků viktroriánských služek, ovšem sukýnky těsně pod zadeček navozovaly spíš jinou atmosféru. Obsluha byla celkem přívětivá, ale nic japonského v jejím chování jsem neshledal, leda snad pozdrav s úsměvem na uvítanou a na odchod. Příjemné bylo i podání smotaného vlhkého a teplého ručníku k očistě rukou hned po příchodu i sklenice s vodou, kterou průběžně stále dolévaly. Mléčný koktail mi nechutnal, káva byla sice lepší, nicméně odstředěné mléko a šlehačka ze spraye mě rozhodně nenadchly. Hosté, vesměs teenagři, se bavili provozováním karaoke, což ovlivnilo celou atmosféru kavárny – obraz displaye promítnutý na výšku přes půl stěny, hlasitá hudba a zvukové projevy rozjívených účastníků... Od samého počátku jsem cítil, že to není nic pro mě. Informace o této kavárně jsou zde: Maid Café Brno

Ve zprávách jsem se dočetl, že policie obvinila šest příznivců Dělnické strany sociální spravedlnosti pro podezření z projevů neonacismu v prvomájovém průvodu v Brně. V čele průvodu totiž nesli transparent s heslem Evropo, povstaň! Pokud se tomu divíte, tak takzvaní odborníci na extremismus vám to vysvětlí. Prý to nepřímo a skrytě odkazuje na německé heslo ze 2. světové války Německo, povstaň! Inu, vše souvisí se vším, takže je možno vždy a na všechno najít ty nepřímé a skryté souvztažnosti. Musí to být opravdu výhodný džob dělat takového odborníka na extremismus. Člověk dostane pokyn a najít důvod, to opravdu nechce žádnou duševní námahu ani vzdělání, ale ideologickou čistotu. Za minulého režimu se také hledaly takové důvody. Z práce v redakci a tiskárně si toho pamatuji dost. Třeba jak na první straně novin byla velká fotografie sovětského politbyra a na poslední sportovní straně byl obrovský titulek Rudí ďáblové si zařádili, což se týkalo sportovního klubu. Nicméně pokud si někdo roztáhl noviny, aby první a poslední strana ležely vedle sebe...(proč by to však vůbec kdo dělal?). Inu, tehdy to byly také ty nepřímé a skryté záměry redaktora jako dnes pár extremistů. Páni experti mají dnes sice trochu jiné na starosti, princip je však stejný.

Žádné komentáře:

Okomentovat