neděle 18. září 2011

Něco o Amway

Bylo to někdy počátkem 90. let minulého století. Pozvali mě do Bulharského klubu na České ulici v Brně, ten již ovšem dávno neexistuje. Kdo ví, co se tam nyní nachází... V místnosti nás čekali dva pánové z Prahy ve společenském obleku a začali něco povídat o novém, úžasném způsobu obchodu se skvělým zbožím a mimořádném podnikání. Předvedli ukázku produktu L.O.C. Do rukou zamazaných černým krémem na boty pán stříkl trochu tekutiny, chvilku je mnul, potom je utřel do bílého kapesníku. Ruce byly čisté, kapesník černý. Do misky s čistou vodou vložil kapesník, trochu ho zde vypral a chvíli ponechal... nakonec ukázal čistý kapesník. Zíral jsem na to, nic takového jsem si nedovedl představit. Nicméně jejich výkladu jsem nerozuměl, nechápal jsem, co s tím dále. Odešel jsem předčasně, ovšem dojem z L.O.C. zůstal trvalý. O něco později jsem si ho koupil od prodejců, kteří se toho ujali, a efektivně jsem ho využíval. Při  tehdejších platech však byl nákup těchto produktů málo reálný, takže vše jaksi zaniklo. Podnikání tohoto typu (MLM) zde nikdo neznal. To se časem změnilo a dnes už se nikdo nediví produktům Avon či Oriflame, kdekdo se jejich distribucí zabývá a rád produkty užívá. Amway je něco podobného, ale asi lepšího. – Roky ubíhaly, vícekrát jsem si na skvělý produkt L.O.C. vzpomněl, ale nikde jsem se s Amway neshledal. Až nyní jsem opět zakoupil L.O.C., dokonce za nižší cenu než kdysi, a opět ho skvěle používám. Na internetu lze najít více diskusí o Amway, zarazily mě spousty negativních výlevů, ovšem spíš nadávek a invektiv. Kdopak za tím asi je? Konkurence? Nebo prostě papouškování nějakých názorů? Proč však se tomu vůbec věnují? Nevím. Jako oponenti se tam ozývají příznivci Amway a jejich sdělení jsou naopak konkrétní a logická. Firma Amway působí snad po celém světě, prosperuje i v nynějších obtížných časech. Její výrobky jsou ekologické, takže za to obdržela i nějakou cenu OSN, manažerům z Amway se dostalo různého ocenění a uplatnění i jinde. – Kontaktoval jsem jednoho diskutujícího, pozval mě k sobě a předvedl mi celý sortiment. Myslím, že ty skvělé produkty stojí za vyzkoušení a rozhodně se do toho pustím. Vysoké ceny? Ano. Ale nekupuji vodu ani plnidla jako v obvyklých pracích prášcích či čisticích prostředcích, ale koncentráty vynikajících vlastností. Stačí trochu počítat, ředit si je doma sám a hned nám může být jasněji.

1 komentář: