sobota 24. září 2011

Podzim přichází

Až dosud jsme se těšili z babího léta. Celkem příjemně, lehký oděv, procházky... Najednou se ochladilo, obloha se zatáhla, v pondělí večer bouřka a liják, v úterý zataženo a chladno. Předpokládal jsem, že začíná skutečný podzim, ale koncem týdne bylo opět tepleji, ovšem je to přece jen jinak, i den se zkrátil. Astronomický podzim tento týden nastal.

Na Francouzské stále probíhají stavební práce, ulice je místy rozkopaná, některé domy se opravují. Rohový dům na křižovatce s Hvězdovou už má dvě patra navíc. Úplně ho to promění. Kdopak tam asi bude bydlet?
Ve středu ráno při cestě nakoupit jsem si všiml pootevřených dveří od domu. Někdo zapomněl... usoudil jsem. Při návratu jsem pochopil. Nebylo možno odemknout, klíč se v zámku nehnul. Po chvíli jsem zazvonil a poprosil o otevření sousedku. Doma jsem pak zatelefonoval na Domovní správu a požádal o návštěvu zámečníka. Přišel brzy, zámek je už funkční. – Na dvoře při našem domu roste krásný vysoký strom a každý rok dává slušnou úrodu ořechů té nejlepší kvality. Málokdy jsem viděl tak velké, krásné ořechy. Samozřejmě to budí zájem nájemníků. Pozoruji, jak to letos začíná. Kdo dřív přijde... Každý den tam někdo slídí. Já nebydlím v přízemí, tak se tam nehrnu.

Před rokem jsem se zúčastnil propagační cyklojízdy Brnem. Nyní již kolo nemám. Jel jsem však tramvají přes Moravské náměstí a viděl tam shromážděné cyklisty. Nic mimořádného. Dodatečně jsem se však dočetl, že bez komplikací to nebylo. Policejní zásah mi připadadá podivný. Více o tom zde: Propagační cyklojízdu zakončil policejní zásah.

Při čtení zpráv jsem narazil na tento článek Německo tají obří dluh  Jestli je to pravda, tak je vše o Evropě a Euru mnohem horší, než se běžně vykládá.

Žádné komentáře:

Okomentovat