pátek 9. září 2011

Neúcta ke státu a elitám?

V pondělí večer skutečně pršelo a od té doby je počasí chladnější. Před několika dny jsem si objednal náhradní baterii na batteryupgrade.cz. Poslali ji rychle, až z Honkongu. K mému překvapení však nefungovala. Ukazuje stále 0 %. Na reklamační e-mail odpověděl nějaký činitel s arabským jménem. Žádal o prověření, zda skutečně nahradí tu původní, originální. V tom však problém není, protože má stejné číslo, jaké je uvedeno i na nové. Je mi to opravdu záhadou. V následující korespodenci jsme se dohodli, že ji mám jako reklamaci poslat do Nizozemska na tamější adresu. Snad se to dá do pořádku.

Ve čtvrtek bylo od rána chladno, trochu pršelo, naopak v pátek od rána pěkně. Přišel mi e-mailem zajímavý odkaz. Doporučuji. Charakter poslanců EU to názorně přiblíží a myslím, že to platí v politice obecně: http://dotsub.com/view/01ad2718-073c-474a-ac40-c7a72e199d55. Pak se někdo diví, když konstatuje jako špatnou národní vlastnost neúctu k státu a elitám. Nejde jen o to chování, ale kdo jsou ty elity? Poslanci, senátoři, hokejisté, herci...? Já myslím, že spíš ti, kdo něco skutečně hodnotného dokázali. Zrovna jsem četl, jak Francie nabízí našim mladým vědeckým pracovníkům podporu a možnosti. Naopak Česká republika jim nic nenabízí, zjevně sama příliš vědeckou obec nectí. Tady je přitom zdroj, kde se rodí skutečná elita. O tématu zde: francie-rozdala-ceny-mladym-ceskym-vedcum-laka-je-na-staze.html

V knize Zamlčené dějiny II od Tomáše Krystlíka se na straně 196 píše: „Další typicky českou vlastností je neúcta k vlastnímu státu a jeho institucím, což se nejčastěji projevuje v obcházení a porušování předpisů. Téměř všichni Češi si to pokládají za čest.“ Tato kniha je v mnohém cenná, ale autor při svých mnohých vývodech snad slyší trávu růst. Možná chce jen urážet a za každou cenu špinit. Jednak třeba já nejsem Čech, ale Moravan, což on nerozlišuje, jednak sám pro sebe nenacházím na jeho uvedeném tvrzení nic pravdivého. Podívat se na věci trochu z druhé strany by mu prospělo.

Na závěr něco veselejšího – jak vynervovat souseda v letadle. Našel jsem zde:zvidavyvincenc.

Žádné komentáře:

Okomentovat