pondělí 5. září 2011

Září začalo vedry


V sobotu i v neděli vládlo letní vedro. I pouhé vycházky byly v tomto počasí přímo úmorné. V neděli jsme šli procházkou přes Bohunice do nemocnice, až tam následovala úleva v klimatizované budově. Pacient Staňa je na tom už lépe, prochází rehabilitací, takže doufáme v dobrý konec léčby. Nohu má sešívanou na více místech. Má tam nějakou kovovou součást, ještě neví, zda tam zůstane trvale. V obou dnech jsem v podvečer relaxoval v Rytířské krčmě. Ve sklepním prostředí bylo klima přijatelné, pivo dobré. V neděli mě tam doprovodila Eva, pěkně jsme si při svíčkách, s tlumenou stylovou hudbou a pivečkem na stole popovídali.

Byl jsem v neděli nepříjemně překvapen znečištěním některých míst zvratky – na zastávce městské dopravy Dětská nemocnice a dokonce tuplovaně pod novým přístřeškem na zastávce Česká. Hnus. Dost smutné vysvědčení úrovně chování některých lidí. Že by to již bylo způsobeno pitím patoku zvaného burčák? K tomu ještě absolvuji cestu po Francouzské kolem lešení, o kterém jsem nedávno psal. Musím se obloukem vyhnout znečištěnému místu na chodníku, což mají na svědomí jediní obyvatelé vedlejšího domu s okny v přízemí prkny zatlučenými. Nejen že tam často hulákají, ale s odpadem si hlavu nelámou - šup s tím z okna dolů. To jsou také radosti bydlení ve městě. Není však podstatný rozdíl mezi Francouzskou a třeba prostorem před hlavním nádražím.

Vedro trvalo i v pondělí, pouhá cesta na nákup byla skličující. Setrval jsem celý den doma. Pivo Svijany jsem objevil v Intersparu. Koupě domů mi vyjde podstatně levněji než v restauraci. Na pondělí byly hlášeny deště, odpoledne se zatáhlo, takže jsem čekal, že k večeru něco přijde. – V tomto článku popisuje své životní „radosti“ malý živnostník z Chebu. Jeden případ, jistě, ale typický:  Končím s podnikáním. A tento den jsem slyšel zprávu, jak se zase zvedla průměrná mzda. No, jak komu. Takové moc obecné statistické údaje jsou k ničemu. Dále jsem slyšel, že máme v republice rekord - krádeže v obchodech. Kradou se nejen potraviny, ale i hodinky, šperky... Zloději jsou vybaveni speciálními kabelkami s více kapsami a podobně. Taktéž někteří konzumují pokrm přímo v obchodě, než přijdou k pokladně. Ubohé, člověk, aby se styděl za zemi, v níž žije. Krade se ovšem nejen u nás.

Žádné komentáře:

Okomentovat