pátek 14. října 2011

Nic dobrého nečekám

V úterý po rozpačitém dopoledni se vyjasnilo a bylo docela teplo. Někteří mladí lidé se objevovali oděni zcela letně. Brzy se však obloha zatáhla a večer pršelo. Odpoledne jsem se stavil v Rytířské krčmě. K mému překvapení tam seděl pán, kterému jsem prodal elektrokolo. Sdělil mi svoje dojmy a popsal vylepšení i nehody, které kolo potkaly. Baterie mu pořád dobře slouží, což mě po několika letech užívání překvapuje. 

Bavili jsme se i o obecných věcech. Zastával názor, že tzv. občanská společnost může dosáhnou změny poměrů ve společnosti. S tím já nesouhlasím, myslím, že takové spolky jsou dobré jen pro prosazení a uplatnění některých jednotlivců, pro získání pracovního místa, pro nějakou zájmovou činnost apod. Žádné větší možnosti nemají. Úplatky, korupce, to je mor, kterým je společnost prolezlá od nejvyšších pater až dolů. Zrovna čtu článek Policie zkoumá, zda lídři ODS nevěděli o černých penězích. Samozřejmě okamžitě mají variantu, že bývalý poradce bývalého ministra Knetig mohl jednat na vlastní pěst. A předáci strany hned vyprávějí, že nic o tom netuší, že pana Knetiga ani nikdy neviděli, bla bla bla... Já jsem také společensky činný - ale jen v občanském sdružení, tedy na té nejnižší možné rovině. Nemohu nic dělat na vlastní pěst, o všem se musíme dohodnout a najít shodu. Vše se probere na schůzi či e-mailem. Jsem zvědavý, zda se zůstane jen u vyprávění pohádek, či zda předhodí nějakého obětního beránka, nebo zda to prostě nechají usnout. Nic víc nečekám. Další den čtu, že brněnský magistrát úžasně vyhodnotil soutěž na zpracování tzv. strategie parkování. Vinou početní chyby vyhrála nejdražší nabídka. Rozdíl je 2,3 milionu proti 4,7 mil. Náhoda, opomenutí, či záměr? Nové řízení náměstek primátora a člen komise Robert Kotzian z ODS odmítl. Inu, vše bylo podle zákona a firmy se již seznámily s nabídkami konkurence. Vyhozené dva miliony? Maličkost! - Bývalá vedoucí znojemského majetkového odboru loni poukázala na nekalé praktiky na radnici. Hned nato byla odvolána z funkce a dnes se domáhá spravedlnosti soudně. Pak se někdo diví, proč lidé jsou raději zticha, ač leccos vidí.

Vůbec se nedivím, že USA něco podnikají proti Íránu, spíš té formě. Vyšli do světa s historkou, že se Íránci obrátili na mexický drogový kartel, aby ho požádali o likvidaci saúdského velvyslance Adela Al-Jubeira. USA hned vyrukovaly se svým obvyklým nálepkováním - mají prý nyní důkaz, že Írán je největší stát na světě, který podporuje terorismus. Íránci to odmítli s tím, že nemají důvod pro takové dětinské hry, ale protestovali i oficiálně. Mně osobně by zajímalo, proč by něco takového chtěli provést? Co by tím jako stát získali? Nepochybně vadí Írán Izraeli. V USA ovládají Židé nejen banky, ale i Hollywood, sdělovací prostředky a samozřejmě americké ministerstvo zahraničí. Možná toho bude v arabském světě ještě víc. Nic dobrého nečekám ani zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat