sobota 12. května 2018

Ne příliš radostný konec

Ve čtvrtek jsem absolvoval ozařování a pak chemoterapii. Bundu jsem si dal do šatní skříňky a šel dovnitř. Sestra po mě chtěla plánovací kartičku a já jsem ji nemohl najít. Nic neřekla a vzala jeden jednostranný list, aby ho použila. Hledal jsem dál, a konečně jsem kartu našel. To stejné jsem zažil při odchodu ve 13 hodin. Klíček od skříňky nebyl, byl jsem z toho zoufalý. Ujala se mě jedna sestřička. Šli jsme do ambulance, uvolnila jeden stolek a já jsem tam vyložil obsah tašky. Nic. Podívala se na mě a řekla, nemáte ho v kapsičce od košile. Nu ano, tak byl. Děkoval jsem jí a mohl jsem odejít. Doma jsem šel koupit tři dárková balení čokolády,  jedna pro tuto sestřičku a k tomu 20 dkg pečiva z cukrárny pro ostatní sestry z chema. Další dvě veliké čokolády jsem koupil pro sestřičky z Převazovny. Zítra tam budu, tak jim to předám. Také budu mluvit s dokorem Novotným, navrhnu mu odběr krve, aby výsledky byly v pondělí, a také se ho zeptám na osud PEG. Pokud bude navrhovat jeho setrvání, já namítnu, že jsem celou léčbu absolvoval s volnými ústy a možností jíst takto. Schází jen chuť, ale už minule mi řekl, že ta se vrátí v rozmezí pár týdnů. – Dárky jsem rozdal, zdálo se mi, že byly obdarované překvapeny a měly radost. Jinak jsem se dozvěděl, že ozařování mi končí až příští týden, a to v úterý. 

V pátek večer jsem se po delší době opatrně celý vysprchoval velmi opatrně jsem osušil krk. Nic se nedělo, pak začal krk bolet. Nasadil jsem postupně nějakou medikaci a po dvou dnech jsem šel konečně spát. Probudil jsem se ráno s krkem plným zaschlé krve. Takto jsem ho už dlouho neměl. Provedl jsem dezinfekci a natřel to silně předepsanou mastí. Asi po dvou hodinách byl krk plný jakési směsi krve a masti. Opatrně jsem to setřel suchým obvazem, krev zmizela. Dezinfekce a nasazení léčivých náplastí (cena jednou balení několika kusů je 700 Kč). Přes ně jsem dal suchý obvaz a třetí stabilizační věc, náplast ve formě návleku. Takto to ponechám do pondělka.


Jakým způsobem se dnes kšeftuje vůči těm nejslabším obyvatelům, tj. seniorům, dokládá můj osobní případ. Bydleli jsme několik let v Adamově. Pak jsme odtamtud z různých důvodů odešli. Už to nastěhování! Nebylo možno si zajít někam na firmu a objednat si dodávky plynu a elektřiny. Museli jsme převzít ty, co dodávali předchozímu uživateli bytu. Z nich vynikla severočeská Centropol Energy. Setkáte-li se s tímto názvem, doporučuji udělat čelem vzad a vůbec je neposlouchat. Při odchodu zase nebylo možno změnit smlouvu, která byla formulována tak, aby se jich člověk nikdy nezbavil. Trocha pochopení, že se náhle potřebujete stěhovat atd. prostě na to neslyší. Závěr byl ten, že nám naúčtovali sankci 4000 Kč. Zplatil jsem bez mrknutí oka a myslel jsem, že jsem se jich konečně zbavil. Opravdu? Nyní nás kontaktovala pražská právnička, že smlouva stále trvá, že ji nedodržujeme a máme zaplatit sankci!  Jinak vyhrožovala soudem. Vyhledal jsem si ji v seznamu advokátů, na a na jejích stránkách jsem jí popsal zhruba celý případ i s tím, že jsem sankci zaplatil před několika lety a od té doby jsem o Centropol Energy nezavadil. Pokud nějakému dodavateli energie dlužíte měsíční platbu, již vás upomíná. Centropol Energy volí jinou taktiku. Starším lidem paměť tolik neslouží, jsou nemocní.... Takže spoléhají na toto a že je zastraší, takto si vydělávají peníze. Zajímavé je, že o tom nikdo nepíše, netočí reportáže apod. I když – před několika lety jsem viděl jednu krátkou reportáž přesně na podobné téma. Těmto lotrům by měl být učiněn konec. No, co z toho ještě bude, teprve poznám.

Žádné komentáře:

Okomentovat