sobota 21. dubna 2018

Začátek víkendu

Počátek víkendu byl ve znaku velmi teplého počasí, skoro jako léto. Byl jsem jen chvíli venku, potřeboval jsem něco koupit, ale pak jsem si uvědomil, že speciální obchody v sobotu mají jen omezenou pracovní dobu. Nezbude než čekat na začátek nového týdne.

Francouzská se pomalu upravuje v konečné fázi. Průchozí je po celé délce, průjezdná nikoli, zde je stále hranicí ulice Hvězdová. Staví se opět nový dům po zbourání ruiny starého domku, zbývají ještě dva, které si zaslouží stejný osud. Francouzská vypadá celkem dobře. Stačí si však zajít na Cejl. Zde je  ulice sice také dobře upravená, ale plná nejrůznějších odhozených odpadků. Potulují se zde tlupy cikánů i jiných jim podobných existencí. Asi nemají co na práci ani je nenapadne nic rozumějšího než se potulovat, vyřvávat a dělat nepořádek. Jsem vůči tomu celkem imunní, jinak bych zde nemohl pobývat. Je samozřejmě možno se vyhnout Cejlu a chodit důsledně trasou od Dětské nemocnice, ale to by znamenalo také jisté omezení.

Navštívil jsem také restauraci na Hvězdové ulici č. 15. Otevřeno bylo v zahrádce, jak sdělovala cedule. Ve skutečnosti jde o zdí obehnaný dvorek, zcela neútulný, vybavený starými stolky. Přisedl jsem ke dvěma hostům. Přijali mě docela vlídně, ale mé typy to nebyly. V řeči každé druhé slovo vulgarita, z jejího obsahu vyplynulo, kolik času zde strávili a vypili alkoholu. Vypil jsem jedno pivo, chuť jsem necítil, tak už mi to nemoc přináší. Pak jsem spěchal pryč.


V TV jsem v sobotu slyšel kardinála Duku, jak se vyjadřuje k presidentově návštěvě sjezdu KSČM. Nechápu jak se může kněz v kázání plést do politiky. Asi takto čte evangelium. M. Zeman ví, co dělá, a jde mu o to, aby zde byla konečně vláda s důvěrou. Zemana sám moc rád nemám, je to rozhodný filosemita. Ale rozhodně ho považuji za člověka schopného a pohotového.

Žádné komentáře:

Okomentovat