neděle 22. května 2011

Drobnosti z konce týdne

Ve čtvrtek bylo velmi teplé počasí. Přetrvalo do neděle, i když se vyskytl i déšť a bouřka. Dopoledne jsem v pobočce fy Alza vyzvedl notebook, který jsem koupil pro Evu. Jde o levný přístroj s označením eMachines. Je slušně vybavený, má 15,6'' pěkný lesklý display. Ve Windows se nevyznám, takže jsem s uvedením do provozu poněkud zápasil, nicméně odpoledne se mi celkem vše potřebné podařilo. Objednal jsem i dodávku internetu u fy Netbox.  V pátek jsem tam natahal dokumenty, adresy, obrázky atd. z MacMini, kde měla Eva svůj účet. Internet bude mít asi od příštího měsíce.

Už dříve jsem si všiml chybějících dvířek od šachty k vedení plynu u vchodu do domu. Ptal jsem se na to, ale nikdo to neřešil. V sobotu ráno chodil po domě pán v pracovním oděvu a zvonil na všechny byty. Otevřel jsem a dozvěděl jsem se, že někdo se na ulici zastavil u otevřené šachty a otočil pákou. Tím zavřel přívod plynu všem bytům. Kotel mi sice svítil, ale skutečně neohříval vodu. Musel jsem stisknout dosud mi neznámé tlačítko, aby zase naskočil. Pán prý páku ze šachty oddělal, aby zamezil další možné nežádoucí manipulaci, a v pondělí snad tam dodají konečně dvířka. – Toto je jen drobnost, ale je to obvyklý obecný postup ve společnosti. Symptomy problému se neřeší včas, prostě fakta se uznají, až se něco stane, někdy beze škod, jindy naopak.

V restauraci U kaštanů či v okolí se občas něco spíš zábavného přihodí. Jak jsem se zmínil, je tam nový zahradní nábytek. Lavice jsou propojeny se stolem, celek je pevný, stabilní a těžký. Nicméně pokud se dostaví host těžké váhy, ani to nemusí stačit. Tak si jeden takový přisedl ke staršímu pánovi, který si v klidu vychutnával pivo. Jak usedl vedle, konstrukce se málem převrátila. Sice to zvládl včasným povstáním a tím  udržením stability stolu, sklenice s pivem staršího pána se však  převrátila, spadla na lavici a rozbila se. Úlek a všude kolem rozlité pivo. Cvalík se omlouval a poručil mu nové. Já bych s konstrukcí nepohnul, ani kdybych chtěl, těžká váha však zabrala jakoby nic. V neděli odpoledne se zase s řevem a tyátrem pro okolo přihlížející dohadoval cikánský pár s dítětem. Cikán pobíhal jako zběsilý, chvíli choti nadával, pak se k ní lísal a ona zase nadávala jemu. Takové scénky v jejich museu na Bratislavské jistě návštěvníkům jako typické cikánské jednání nepřehrávají.

Žádné komentáře:

Okomentovat