čtvrtek 5. května 2011

Mistr Born ve Slavkově

Mistr Adolf Born ve Slavkově

Počátek týdne přinesl ochlazení, ani v úterý jsem nešel ven, až v podvečer jsme se zašli podívat do Kauflandu v Zábrdovicích, kde u pokladny pracuje Evina dcera z prvního manželství Lenka. Je tam jen na nějakou smlouvu, zatím nemůže kvůli dětem (je sama s dvěma malými dětmi) vzít řádný pracovní poměr. Přitom by to moc potřebovala a kupodivu práci u pokladny má ráda. V úterý jsem se stavil do Rytířské krčmy. Vzal jsem majiteli na flash kartě císařskou hymnu. Bohužel neměl možnost si to převzít, dal mi tedy svůj e-mail. Kupodivu to zaslat nešlo, vždy se e-mail vrátil jako nedoručitelný. Z nabídky měl radost, nevzal si ani peníze za pivo, které jsem vypil. Snad se najde jiná příležitost. Všelijakých klipů s hymnou se pohybuje na internetu dost, čistá zvuková podoba však ne. Podařilo se mi ji vyexportovat z jednoho takového klipu.

Ve čtvrtek dopoledne jsem se dostavil na prohlídku do ordinace lékařského zařízení Moje ambulace v objektu Brno-Bussines Park naproti Ústřednímu hřbitovu. Zvažuji totiž změnu lékaře. Dojmy jsou dobré, pěkné prostředí, svižné odbavování a více dalšího, což je patrné i z jejich stránek zde.

Odpoledne jsme se vypravili vlakem do Křenovic. Zde nás vyzvedl pan Pospíšil, činitel Sdružení monarchistů Brno. Nejdříve jsme navštívili jeho dům a popovídali si v jeho perfektní soukromé klubovně. Zde například zkouší se svými přáteli hudební produkci. Této zálibě se aktivně věnuje již léta a nejen že občas koncertují veřejně, ale sami si vytvářejí hudební CD včetně pěkných obalů. Potom jsme se autem přesunuli do slavkovského zámku, kde jsme se zúčastnili autogramiády známého grafika, malíře a ilustrátora knih Adolfa Borna. Byla uspořádána na začátek výstavy, nazvané Historie pro pokročilé, kterou je od pátku možno na zámku navštívit. Mistr sám je znám jako monarchista, ctitel  r.-u. monarchie a císaře Franze Josefa. Sám se svým prošedivělým knírem tuto dobu připomíná. Stáli jsme frontu, než jsme se dostali na řadu. Před námi stál muž s velkými taškami. Jak dostal možnost, vytahoval z nich jednu knihu za druhou a nechal si je podepisovat. Kroutil jsem nad tím hlavou. Asi to byl nějaký antikvář, který chtěl zhodnotit svou knižní nabídku. Když si konečně své hromady naskládal zpět do tašek, přišli na řadu Eva a pan Pospíšil. Mistra pěkně pozdravili a předali mu kytici květů. Fotografie se mi moc nezdařily. Jednu je možno najít i v článku na webu sdružení zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat