neděle 29. května 2011

Noc kostelů s deštěm

Ve čtvrtek jsem si konečně vyzvedl remosku. V opravně mě ujistili, že ji hodinu a půl nechali zapnutou a bylo to bez problému. Jen jsem pokrčil rameny, sbalil remosku a spěchal domů ji vyzkoušet. Dopadlo to dobře, remoska ani neškytla, snad to bude dobré. Napadlo mě, že by problém mohl být způsoben čistěním po použití. Někde může zůstat kapka vody a potíž je tu. Je to jen nápad, domněnka, takže to zatím vezmu v úvahu a budu zkoušet.

V pátek se dalo do deště. Technik z firmy Netbox zapojil internet v bytě v Bohunicích. Bohužel router objednaný v Alze zatím nedošel, takže wi-fi budu muset nastavit dodatečně. Zkoušel jsem internet na novém notebooku připojeném přes ethernet. I když je nový, nikdy bych ho nevyměnil za svůj starší powerbook. Trackpad na mac je nesrovnatelně lepší, o operačním systému ani nepíši. Tím ovšem neříkám, že je nová mašinka nepoužitelná.

V podvečer jsme vyšli do města podívat se na Noc kostelů. Usoudil jsem, že zajímavý by mohl být koncert komorního souboru Ritornello s barokní písňovou tvorbou v jesuitském kostele. Eva jím byla nadšena, já už méně, čekal jsem něco jiného. Repertoár ani jeho předvedení mě nezaujaly. Pak jsme zavítali ke sv. Jakubu, ale na schody do věže stála příliš dlouhá fronta, pokračovali jsme tedy ještě prohlídkou u sv. Tomáše. Všude měli nějaké své zajímavosti, tak zde např. bohoslužebné oděvy. Ve středu města se procházelo hodně lidí, což se týkalo i kostelů. Rovněž na náměstí Svobody se konala hudební produkce. Začalo však silně pršet, takže jsme se rozloučili. Eva neodolala nabídce některých dalších chrámů, já jsem cestoval už domů. Ani deštník mi nebyl moc platný, trochu jsem zmokl.  Celkově se mně zdá tato akce dost podivná. Lidé v kostele i svačili, dokonce vešli i se psem. Vyšší návštěvnosti se organizátoři dočkali ve středu Brna u nejznámějších kostelů. Někde na předměstí to budou spíš stejní návstěvníci jako jindy. Z mého pohledu to nic zvláštního nenabídlo, kdybych se chtěl podívat, tak tam vkročím kdykoliv jindy. Ovšem dejme tomu, že jim tam přišli také úplně neznalí, noví lidé. O pátečním dění v Brně se lze více dočíst zde.

V sobotu od rána pršelo. Věnoval jsem se většinu dne práci, která mi přišla e-mailem. V neděli jako mávnutím kouzelným proutkem bylo od rána pěkně. Vyšli jsme si na procházku po Bohunicích a Kamenném vrchu a spojili to s návštěvou automatu na mléko. V podvečer jsem si zašel do restaurace Pod kaštany a proti původnímu úmyslu jsem se zdržel déle. Dal jsem se totiž do řeči s mladším pánem, jak se ukázalo architektem, takže jsem se leccos dozvěděl o této branži.

Žádné komentáře:

Okomentovat